Nowa Zelandia: Pracownicy Call Centre wygrywają z zarządem

Świat | Prawa pracownika | Protesty

W Auckland w Nowej Zelandii, 50 związkowców z UNITE uzyskało ustępstwa ze strony szefów po trzech tygodniach dzikich strajków. W większości nastoletni telemarketerzy firmy Oceania Customer Interaction Services (OCIS) regularnie opuszczali zmiany w proteście przeciwko niskim pensjom, zwłaszcza w weekendy. W piątek wieczór doszło do przepychanek z policją, gdy w następstwie lokautu, pracownicy próbowali z powrotem dostać się do biura.

Firma OCIS próbowała wnieść pozew o odszkodowanie rzędu 30 tys. dolarów przeciwko związkowcom, za nazwanie firmy „podejrzaną międzynarodową korporacją”. Jednak zgodne działanie delegatów związku z Auckland, Hamilton i oddziału National Union of Workers z Australii spowodowało, że firma zgodziła się zwiększyć stawki telemerketerów z 12,5$ do 15$ za godzinę, dać im bardziej stabilne warunki pracy i zapłacić za stracony czas pracy z powodu lokautu.

Telemarketerzy ujawnili też, że w ramach protestu wykorzystywali czas pracy do prowadzenia badań na temat tego, czy społeczeństwo życzy sobie cumowania okrętów o napędzie jądrowym w nowozelandzkich portach.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.