Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
ból to zupełnie naturalna sprawa na tym świecie. Nie lubię zadwać niepotrzebnego bólu, ale to nie znaczy że ktoś kto się żywi mięsem i sam je zdobywa zadaje ból niepotrzebny. To jest akurat sprawa dość względna. Co innego tucz gęsi, czy przemysłowa hodowla. Generalnie uważam że obecnie ludzie na tzw. Północy jedzą za dużo mięsa, co jest ewnenementem chyba w historii ludzkości, żeby codziennie żreć mięso. Dlatego nalezy ograniczyć jego produkcję, także z przyczyn ekologicznych o których wspomniano. Ale nie posunąłbym się tak daleko żeby ludziom zakazywać całkowicie jeść mięso.
Co do tego że anarchizm to ruch społeczny, chodziło mi o to że stosunków międzyludzkich, a nie stosunku człowiek-inne zwierzęta. To już w moim rozumieniu anarchizmu wykracza poza teorię i praktykę anarchizmu (chyba że chodzi o ochronę środowiska człowieka, to tak - tutaj postulat ograniczenia spożycia mięsa ma sens bo jest istotny dla przetrwania samego człowieka jako gatunku)
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
ból to zupełnie naturalna
ból to zupełnie naturalna sprawa na tym świecie. Nie lubię zadwać niepotrzebnego bólu, ale to nie znaczy że ktoś kto się żywi mięsem i sam je zdobywa zadaje ból niepotrzebny. To jest akurat sprawa dość względna. Co innego tucz gęsi, czy przemysłowa hodowla. Generalnie uważam że obecnie ludzie na tzw. Północy jedzą za dużo mięsa, co jest ewnenementem chyba w historii ludzkości, żeby codziennie żreć mięso. Dlatego nalezy ograniczyć jego produkcję, także z przyczyn ekologicznych o których wspomniano. Ale nie posunąłbym się tak daleko żeby ludziom zakazywać całkowicie jeść mięso.
Co do tego że anarchizm to ruch społeczny, chodziło mi o to że stosunków międzyludzkich, a nie stosunku człowiek-inne zwierzęta. To już w moim rozumieniu anarchizmu wykracza poza teorię i praktykę anarchizmu (chyba że chodzi o ochronę środowiska człowieka, to tak - tutaj postulat ograniczenia spożycia mięsa ma sens bo jest istotny dla przetrwania samego człowieka jako gatunku)