Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
uwaga o uznawaniu czyjegoś komfortu wyżej od życia jednostki jest nie na temat. jak pewnie wiesz, aborcja może prowadzić do powikłań, a te nie zwiększają komfortu. natomiast czyjeś życie stawiam niżej niż prawo do dysponowania swoim caiłem. dlatego nie uważam, że sprzedanie siebie w niewole może być egzekwowane przemocą przez kupca. tak samo nie uważam, zę dobrowolny skes zobowiązuje kogokolwiek do noszenia w sobie człowieka.
nie nie uznajemy. Ty nie uznajesz. co najwyżej mamy podbne wnioski normatywne, ale dotyczące innego opisu. jak dla mnie bliźniaków swobodnie można uznać za jedno ciało i dwie części całości.
w tym wypadku nie godziłbym się an surową karę wobec samego nrata bliźniaka, gdyby ten zabił drugiego, a rządałbym kary dla osoby trzeciej, niezwiązanej emocjonalnie. podobnie, jak dzisiaj karze się lekarza za aborcję, a matki nie. dlaczego? bo oprócz wolności uznaje litość. dlatego uważam, że płód można zabić do momentu, w którym nie czuje bólu, lub nie odczuwa go tak jak ja go odczuwam, obecnie część lekarzy przynajmnie uznaje, że to jest mniej więcej okres do trzeciego miesiąca życia płodu (argument, że nie jest to pewne, jest daremny - wiedza empiryczna w ogóle nie jest pewna). o ile nie ma innych metod.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
uwaga o uznawaniu czyjegoś
uwaga o uznawaniu czyjegoś komfortu wyżej od życia jednostki jest nie na temat. jak pewnie wiesz, aborcja może prowadzić do powikłań, a te nie zwiększają komfortu. natomiast czyjeś życie stawiam niżej niż prawo do dysponowania swoim caiłem. dlatego nie uważam, że sprzedanie siebie w niewole może być egzekwowane przemocą przez kupca. tak samo nie uważam, zę dobrowolny skes zobowiązuje kogokolwiek do noszenia w sobie człowieka.
nie nie uznajemy. Ty nie uznajesz. co najwyżej mamy podbne wnioski normatywne, ale dotyczące innego opisu. jak dla mnie bliźniaków swobodnie można uznać za jedno ciało i dwie części całości.
w tym wypadku nie godziłbym się an surową karę wobec samego nrata bliźniaka, gdyby ten zabił drugiego, a rządałbym kary dla osoby trzeciej, niezwiązanej emocjonalnie. podobnie, jak dzisiaj karze się lekarza za aborcję, a matki nie. dlaczego? bo oprócz wolności uznaje litość. dlatego uważam, że płód można zabić do momentu, w którym nie czuje bólu, lub nie odczuwa go tak jak ja go odczuwam, obecnie część lekarzy przynajmnie uznaje, że to jest mniej więcej okres do trzeciego miesiąca życia płodu (argument, że nie jest to pewne, jest daremny - wiedza empiryczna w ogóle nie jest pewna). o ile nie ma innych metod.