Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Czytelnik CIA (niezweryfikowane), Wto, 2008-12-02 12:01
Myślę,że wynika to z prostej przyczyny. Temat edukacji jest zwyczajnie zbyt trudny,żeby jego recepcja w ruchu miała jakiekolwiek realne znaczenie. Na przeszkodzie stoi także brak odpowiednich środków ( wiadomo,że organizacja alternatywnej edukacji wiąże się z dużym nakładem sił,przy jednoczesnym ograniczeniu zasięgu działań,a efekty są widoczne,jeśli w ogóle,za 10-20 lat ). To wszystko powoduje,że szeroko pojęta alternatywa w tym zakresie okazuje się ponad siły alternatywnych środowisk.
Mimo wszystko dawniej temat edukacji był absolutnie głównym tematem anarchistycznych debat.Dlaczego dzisiaj nim nie jest ?
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Myślę,że wynika to z
Myślę,że wynika to z prostej przyczyny. Temat edukacji jest zwyczajnie zbyt trudny,żeby jego recepcja w ruchu miała jakiekolwiek realne znaczenie. Na przeszkodzie stoi także brak odpowiednich środków ( wiadomo,że organizacja alternatywnej edukacji wiąże się z dużym nakładem sił,przy jednoczesnym ograniczeniu zasięgu działań,a efekty są widoczne,jeśli w ogóle,za 10-20 lat ). To wszystko powoduje,że szeroko pojęta alternatywa w tym zakresie okazuje się ponad siły alternatywnych środowisk.
Mimo wszystko dawniej temat edukacji był absolutnie głównym tematem anarchistycznych debat.Dlaczego dzisiaj nim nie jest ?