Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Problemem tej dyskusji jakby się niektórym wydawało nie jest różnica zdań, jest nim jak ktoś wyżej zauważył poziom świadomości politycznej. Dziś głównymi źródłami zniewolenia są ekonomia, stosunki pracy itd. jednym słowem wymiar głównie materialny. Z tego co tutaj przeczytałem wynika, że wielu by się z tym nie zgodziło jednak muszą oni dostrzec że kapitalizm nie jest wymarzonym przez nich systemem a wręcz odwrotnie. Czynnik ekonomiczny, zysk są w kapitaliźmie najwazniejsze i to według nich organizowane są wszystkie sfery naszego zycia. W tym rozumieniu akt zniszczenia własności np. drogiego samochodu to akt czysto polityczny, skierowany we właściwą stronę. Jest on przykładem rozbudowanej świadomości politycznej, świadomości co do podstaw dzisiejszego zniewolenia ludzi.
Kapitalizmowi jest na ręke organizowanie ludzi wobec ośmiele sie powiedziec nie istniejących problemów jak ekologia, prawa zwierząt, mniejszości. Nieistniejących dlatego że zazwyczaj sa przedstawiane osobno a jako wytłumaczenie przyczyny ich istnienia podaje się naszą obojętność. I tak z realnie istniejących problemów będących wynikiem tego samego procesu (w skrócie, dążenia do nieograniczonego zysku) robi się nierealne problemy sprowadzone do propagowania postaw.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Problemem tej dyskusji jakby
Problemem tej dyskusji jakby się niektórym wydawało nie jest różnica zdań, jest nim jak ktoś wyżej zauważył poziom świadomości politycznej. Dziś głównymi źródłami zniewolenia są ekonomia, stosunki pracy itd. jednym słowem wymiar głównie materialny. Z tego co tutaj przeczytałem wynika, że wielu by się z tym nie zgodziło jednak muszą oni dostrzec że kapitalizm nie jest wymarzonym przez nich systemem a wręcz odwrotnie. Czynnik ekonomiczny, zysk są w kapitaliźmie najwazniejsze i to według nich organizowane są wszystkie sfery naszego zycia. W tym rozumieniu akt zniszczenia własności np. drogiego samochodu to akt czysto polityczny, skierowany we właściwą stronę. Jest on przykładem rozbudowanej świadomości politycznej, świadomości co do podstaw dzisiejszego zniewolenia ludzi.
Kapitalizmowi jest na ręke organizowanie ludzi wobec ośmiele sie powiedziec nie istniejących problemów jak ekologia, prawa zwierząt, mniejszości. Nieistniejących dlatego że zazwyczaj sa przedstawiane osobno a jako wytłumaczenie przyczyny ich istnienia podaje się naszą obojętność. I tak z realnie istniejących problemów będących wynikiem tego samego procesu (w skrócie, dążenia do nieograniczonego zysku) robi się nierealne problemy sprowadzone do propagowania postaw.