Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
W Kujawsko-Pomorskim PCC-Arriva przejęło ruch tylko na liniach niezelektryfikowanych. Wozi taniej, bo musieli konkurować w przetargu - patrz linia Bydgoszcz - Chełmża, reaktywowana niedawno - tam też nie obowiązuje taryfa PKP PR, mimo, że to oni są przewoźnikiem, tylko bilety są tańsze niż na reszcie sieci. PCC wozi w nowiutkich szynobusach, z których nie jest właścicielem żadnego (a nawet jeśli jakiś kupili na własność, to góra 2-3 sztuki) - są użyczane przez Urząd Marszałkowski, wcześniej użytkowały je PKP PR. Jedyny tabor, jaki posiadają, to 25-letnie, używane wagony motorowe sprowadzone z Danii. Chyba dałeś się ponieść złudnemu wrażeniu doskonałości kapitalistów, a o to im właśnie chodziło
Dobrym przykładem jest Słowacja - tam kolej jest cały czas w całości, nie podzielona na spółki i spółeczki. Jednak państwo stawia na kolej jako na ekologiczny i ekonomiczny środek transportu, czego efektem jest to, że na liniach lokalnych ciągle jest prowadzony ruch pasażerski, i to z prędkościami rzędu 70-90 km/h.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Re: Nie wiem czy miałeś
W Kujawsko-Pomorskim PCC-Arriva przejęło ruch tylko na liniach niezelektryfikowanych. Wozi taniej, bo musieli konkurować w przetargu - patrz linia Bydgoszcz - Chełmża, reaktywowana niedawno - tam też nie obowiązuje taryfa PKP PR, mimo, że to oni są przewoźnikiem, tylko bilety są tańsze niż na reszcie sieci. PCC wozi w nowiutkich szynobusach, z których nie jest właścicielem żadnego (a nawet jeśli jakiś kupili na własność, to góra 2-3 sztuki) - są użyczane przez Urząd Marszałkowski, wcześniej użytkowały je PKP PR. Jedyny tabor, jaki posiadają, to 25-letnie, używane wagony motorowe sprowadzone z Danii. Chyba dałeś się ponieść złudnemu wrażeniu doskonałości kapitalistów, a o to im właśnie chodziło
Dobrym przykładem jest Słowacja - tam kolej jest cały czas w całości, nie podzielona na spółki i spółeczki. Jednak państwo stawia na kolej jako na ekologiczny i ekonomiczny środek transportu, czego efektem jest to, że na liniach lokalnych ciągle jest prowadzony ruch pasażerski, i to z prędkościami rzędu 70-90 km/h.