Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Czytelnik CIA (niezweryfikowane), Śro, 2009-06-03 00:42
Ależ mieści mi się w głowie ze inni utożsamiają się z czymś innym niż ja.Powiem nawet ze każda swojskość czy jak niżej napisano nietutejszość jest inna.Z definicji bowiem jest nie jednoznaczna. Co do "nienawiści " do znów manipulujesz zmieniając kontekst wypowiedzi. Bo czym jeśli nie ślepa nienawiścią jest wpis pod blogiem o szmalcownikach: Polacy w 80% to antysemici.
Coś w tym jest,że antysemityzm i germanofobie Polak wysysa z mlekiem matki.
Skont on to wziął 80% - gdyby tak było to żydzi nie przeżyli by tu kilku dnia a nie 600 lat. Są granice paranoi. Ja rozumiem być krytycznym wobec własnego społeczeństwa ale powinna być to rzeczowa krytyka (Ciekaw jestem czy ktokolwiek z tych polonofobów byłby wstanie przeprowadzić jakaś rzeczową i realną taką krytykę?)Wychodzi na to więc ze mamy nie jednoznaczne kryteria. Krytykowanie jednych jest ok innych to szowinizm (taki nacjonalizm na opak)
Pytania które wreszcie jakoś sensownie wyartykułowałeś:
Co do porównywania historii ruchu anarchistycznego w Niemczech i Polsce. Z całym szacunkiem dla wszystkich którzy walczyli. Dla mnie nie ma to w tym względzie znaczenia ze sam ruch anarchistyczny nie jest dla mnie samoistną wartością. Efekty są mizerne i tu i tam.
Bakunina zacytowałem - i jak napisałem z ciekawości czy zostanie ocenzurowany. A to dla tego ze mój wpis (o wiele łagodniejszy został zdjęty) Nie widzę potrzeby określania czy się z nim zgadzam. Ciekaw jestem natomiast jakiejś krytyki tego twierdzenia i dowodu na to ze nie miał racji. Moja tożsamość może być tożsamością z polonizowanego zyda, ormianca,cygana,holendra, niemca, greka, litwina,ukrainca,tatara,białorusina,rosjanina, może chłopa może szlachcica, górala, mazura, ślązaka. A po prawdzie wszystkiego po trochu. To język którym myślę, specyficzne poczucie humoru i to ze w pewnych kwestiach jestem wstanie zrozumieć się w dwa słowa.
Czy więc nie można krytycznie pisać o Niemcach ( bo przecież nie wiesz czy było to rzeczowe)Można tylko krytycznie o polakach?
Tak się składa ze obecny porządek światowy został ukształtowany większości siłą zachodu. Czemu mam tego faktu nie dostrzegać?
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Ależ mieści mi się w
Ależ mieści mi się w głowie ze inni utożsamiają się z czymś innym niż ja.Powiem nawet ze każda swojskość czy jak niżej napisano nietutejszość jest inna.Z definicji bowiem jest nie jednoznaczna. Co do "nienawiści " do znów manipulujesz zmieniając kontekst wypowiedzi. Bo czym jeśli nie ślepa nienawiścią jest wpis pod blogiem o szmalcownikach:
Polacy w 80% to antysemici.
Coś w tym jest,że antysemityzm i germanofobie Polak wysysa z mlekiem matki.
Skont on to wziął 80% - gdyby tak było to żydzi nie przeżyli by tu kilku dnia a nie 600 lat. Są granice paranoi. Ja rozumiem być krytycznym wobec własnego społeczeństwa ale powinna być to rzeczowa krytyka (Ciekaw jestem czy ktokolwiek z tych polonofobów byłby wstanie przeprowadzić jakaś rzeczową i realną taką krytykę?)Wychodzi na to więc ze mamy nie jednoznaczne kryteria. Krytykowanie jednych jest ok innych to szowinizm (taki nacjonalizm na opak)
Pytania które wreszcie jakoś sensownie wyartykułowałeś:
Co do porównywania historii ruchu anarchistycznego w Niemczech i Polsce. Z całym szacunkiem dla wszystkich którzy walczyli. Dla mnie nie ma to w tym względzie znaczenia ze sam ruch anarchistyczny nie jest dla mnie samoistną wartością. Efekty są mizerne i tu i tam.
Bakunina zacytowałem - i jak napisałem z ciekawości czy zostanie ocenzurowany. A to dla tego ze mój wpis (o wiele łagodniejszy został zdjęty) Nie widzę potrzeby określania czy się z nim zgadzam. Ciekaw jestem natomiast jakiejś krytyki tego twierdzenia i dowodu na to ze nie miał racji. Moja tożsamość może być tożsamością z polonizowanego zyda, ormianca,cygana,holendra, niemca, greka, litwina,ukrainca,tatara,białorusina,rosjanina, może chłopa może szlachcica, górala, mazura, ślązaka. A po prawdzie wszystkiego po trochu. To język którym myślę, specyficzne poczucie humoru i to ze w pewnych kwestiach jestem wstanie zrozumieć się w dwa słowa.
Czy więc nie można krytycznie pisać o Niemcach ( bo przecież nie wiesz czy było to rzeczowe)Można tylko krytycznie o polakach?
Tak się składa ze obecny porządek światowy został ukształtowany większości siłą zachodu. Czemu mam tego faktu nie dostrzegać?