Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Czytelnik CIA (niezweryfikowane), Sob, 2009-09-12 11:06
zacznijmy więc od odizolowania dziecka od babuni.kolejny raz tekst krytyczny bez jakiegokolwiek planu konkretnego działania.jak długo można poświęcać się analizowaniu tego co już dawno zostało zanalizowane? kręcimy się w kółko. po pierwsze - nie można znacząco zmienić edukacji bez zmiany pozostałych elementów codzienności. szkoła nie może być alternatywną wyspą , tylko jej połączenie z pózniejszą aktywnością na polu pracy może zapewnić jej sens. po drugie - nie ma czegoś takiego jak wolna szkoła,człowiek zawsze kształtuje się ulegając wpływom,więc edukacja jakakolwiek by nie była zawsze wiązać będzie się z subiektywnością światopoglądu i formą indoktrynacji.
tak czy owak nie będzie alternatywnej szkoły bez alternatywnych form pracowniczych,to one muszą stanowić jej bazę i podporę.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
zacznijmy więc od
zacznijmy więc od odizolowania dziecka od babuni.kolejny raz tekst krytyczny bez jakiegokolwiek planu konkretnego działania.jak długo można poświęcać się analizowaniu tego co już dawno zostało zanalizowane? kręcimy się w kółko. po pierwsze - nie można znacząco zmienić edukacji bez zmiany pozostałych elementów codzienności. szkoła nie może być alternatywną wyspą , tylko jej połączenie z pózniejszą aktywnością na polu pracy może zapewnić jej sens. po drugie - nie ma czegoś takiego jak wolna szkoła,człowiek zawsze kształtuje się ulegając wpływom,więc edukacja jakakolwiek by nie była zawsze wiązać będzie się z subiektywnością światopoglądu i formą indoktrynacji.
tak czy owak nie będzie alternatywnej szkoły bez alternatywnych form pracowniczych,to one muszą stanowić jej bazę i podporę.