Dodaj nową odpowiedź

Manager, który rozmawiał z

Manager, który rozmawiał z protestującymi stwierdził, że bar by zbankrutował, gdyby wypłacał nadgodziny pracownikom zgodnie z przepisami. Jednocześnie stwierdził jednak, że pracownikom bardziej się opłaca system motywacyjny stosowany w firmie, bo "więcej dzięki temu zarabiają".

Jest w tym jednak jakaś sprzeczność, bo jeśli więcej zarabiają, niż gdyby im płacić za nadgodziny, to bar by już z pewnością zbankrutował, nieprawdaż?

Premie motywacyjne zależne od obrotów zamiast należnych wypłat nadgodzin są typowym mechanizmem przerzucania na pracowników ryzyka zmiennej liczby klientów i co za tym idzie zmiennych przychodów firmy. Normalnie, pracodawca powinien brać to ryzyko na siebie, a nie przerzucać na pracowników.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.