Dodaj nową odpowiedź

Unijna Dyrektywa Audiowizualna: Chcemy jeszcze więcej reklam w środkach medialnych!

Kraj | Technika

Rząd zajmie się nowelizacją ustawy o radiofonii i telewizji, będącą implementacją unijnej dyrektywy, której projekt przygotowało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Częstsze bloki reklamowe, przerywanie reklamami programów oraz legalne umieszczanie produktów reklamowych w polskich filmach i serialach - m.in. takie zmiany nastąpią w ustawie o rtv, po wdrożeniu unijnej dyrektywy audiowizualnej.

Przygotowywana nowelizacja ma przede wszystkim zliberalizować zasady emisji reklam. Miałyby się one ukazywać częściej, poza tym dopuszczalne byłoby przerywanie reklamami audycji informacyjnych (z wyłączeniem serwisów informacyjnych), a także krótszych niż 30 minut audycji publicystycznych, dokumentalnych i religijnych (z wyłączeniem transmisji uroczystości religijnych). Minimalna przerwa między blokami reklamowymi zostałaby skrócona z minimum 20 do 10 minut. Częściej niż dotąd można byłoby przerywać reklamą filmy fabularne i telewizyjne (z wyłączeniem serii i seriali oraz filmów dokumentalnych).

Jedną z ważnych zmian, jaką wprowadzić ma nowelizacja jest też uregulowanie lokowania produktu czyli tzw. product placement. Będzie ono legalne jednak nie w przypadku alkoholu i leków na receptę. Zabronione będzie także umieszczanie go w programach dla dzieci a informacja o każdym placemencie będzie musiała pojawić się na początku i na końcu programu.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.