Dodaj nową odpowiedź
Grupa na rzecz bojkotu Carrefoura na Facebooku
Yak, Pon, 2010-07-19 18:53 Kraj | Prawa pracownika | ProtestyFacebooku pojawiła się grupa „Bojkotujemy Carrefoura za czerwone kropki” nawołująca do bojkotu francuskiej sieci hipermarketów z powodu upokarzających pracowników praktyk stosowanych przez sieć, w tym niesławnych „czerwonych kropek” w jej sklepach, na których stać muszą pracownicy chcący rozmawiać z managerem. Powstała kilka dni temu grupa skupia juz ponad 1200 osób.
Kropki w Carrefourach najpierw pojawiły się w Lublinie - musiały na nich stawać kasjerki, które chciały udać się do toalety. Żeby skorzystać z WC, musiały dostać zgodę kierownika. Kropki stopniowo trafiły do innych oddziałów, a oficjalne stanowisko sieci, po tym jak sprawą zainteresowały się media, brzmi, że punkty to po prostu miejsca spotkań z kierownictwem.
Nie przekonało internautów. - Czas na bojkot. W Carrefourze nie kupuję - deklaruje internautka. Są też bardziej radykalne propozycje: - Co za barany! Proponuję zielone kwadraty przed wejściem do sklepu dla pomysłowych, kierowników, gdzie każdy będzie mógł im dać w mordę. A kolejny zachęca: - Dać te pampersy tym kierownikom, niech oni walą w gacie, a od normalnego człowieka to trzymajcie się z daleka, psy jedne. Nie kupuję już tam, banda dupków dorobkiewiczów.
Przedstawiciele sieci odmówili dziennikarzom Dziennika Łódzkiego komentarza na temat bojkotu.
Zdaniem dr. Pawła Kowalskiego z katedry marketingu międzynarodowego i dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego, protest na Facebooku może być groźny dla sieci, jeśli zyska rozgłos.
- Dopóki ograniczy się do samego portalu, nie stwarza zbyt dużego niebezpieczeństwa - uważa dr Kowalski. - Nie ma pewności, czy osoba, która dołączyła do grupy, rzeczywiście nie kupuje w sklepie. Firma zostanie zmuszona do działań, gdy zagrożenie stanie się realne.