Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
To przecież nie Sejm ustala politykę społeczno-gospodarczą. Jak ktoś się łudzi, że można zmienić tę politykę wybierając innych polityków do sejmu, to lekko sie mija z rzeczywistością. Poniżej wytyczne MFW z powyższego dokumentu.
The substantial fiscal adjustment needed over the medium term will require
changes in entitlement programs. Given that statutory spending represents about ¾ of total expenditures, a durable expenditure reduction is unlikely to be achieved merely by the proposal to introduce a rule limiting the real growth of discretionary spending to one percent per year. Staff agrees, however, that such rules, reinforced by comprehensive expenditure
reviews, could prove helpful in controlling discretionary spending. Regarding statutory spending reforms, possible options include tightening pension indexation, rationalizing other benefits (sickness, disability, etc.), and increasing the flexibility of limits on defense spending.
These could be complemented with further revenue-enhancing measures, such as better linking contributions to income for the self-employed, extending coverage of the PIT to include farmers, unifying VAT rates at a higher level, improving the targeting of child benefits, and revamping the property tax system.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Nic zaskakującego.
Nic zaskakującego. Dokładnie to jest w wytycznych MFW przygotowanych przez Marka Belkę:
http://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2010/cr10118.pdf
https://cia.media.pl/marek_belka_wierny_sluga_swiatowej_finansjery
To przecież nie Sejm ustala politykę społeczno-gospodarczą. Jak ktoś się łudzi, że można zmienić tę politykę wybierając innych polityków do sejmu, to lekko sie mija z rzeczywistością. Poniżej wytyczne MFW z powyższego dokumentu.
The substantial fiscal adjustment needed over the medium term will require
changes in entitlement programs. Given that statutory spending represents about ¾ of total expenditures, a durable expenditure reduction is unlikely to be achieved merely by the proposal to introduce a rule limiting the real growth of discretionary spending to one percent per year. Staff agrees, however, that such rules, reinforced by comprehensive expenditure
reviews, could prove helpful in controlling discretionary spending. Regarding statutory spending reforms, possible options include tightening pension indexation, rationalizing other benefits (sickness, disability, etc.), and increasing the flexibility of limits on defense spending.
These could be complemented with further revenue-enhancing measures, such as better linking contributions to income for the self-employed, extending coverage of the PIT to include farmers, unifying VAT rates at a higher level, improving the targeting of child benefits, and revamping the property tax system.