Dodaj nową odpowiedź

"Obawiam się, że tak to

"Obawiam się, że tak to nie działa. Bardzo szybko okazałoby się, że wszyscy mają te same mundurki, ale niektóre są z droższych materiałów, lepiej skrojone, czystsze, pachnące itd. Dzieci same zaczęłyby wymyślać tysiące rozmaitych sposobów, żeby te smętne mundurki ożywić i nadać im indywidualny kolor."

Dokonujesz sporego uproszczenia. Trzeba wziąć pod uwagę jaka role odgrywają marki w zachowaniach konsumpcyjnych szczególnie u młodych ludzi (wystarczy tylko wspomnieć tzw. "świadomość marek"). Mundurki to tylko pewne ograniczenie dotyczące sposoby w jaki młody ludzie wyrażać będą swój indywidualizm (przynajmniej w szkole). Dlatego tak na prawdę nie są one atakiem na indywidualność.

PS: Wyobraź sobie młodego człowieka, który wchodzi w okres buntu. Ten okres zazwyczaj zbiega się z rozszerzeniem potrzeb konsumpcyjnych - nowe ubrania, buty, gadżety by wyrazić swoją odmienność. Zabierzmy przynajmniej część tego przez określony czas w ciągu dnia a może więcej nastolatków stanie się siłą napędzającą ruchy społeczne szukając innego sposobu wyrażenia poglądów, indywidualności itp. niż poprzez ubranie. Czas przestać myśleć kontrkulturowo o każdym problemie stawiając przed sobą perspektywe nie do przekroczenia. Zróbmy tyle ile możemy w danej chwili.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.