Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Myślę, że moje rozumowanie nie prowadzi do apatii, tylko skierowania buntu w inna stronę. Mówisz o wywalczeniu więcej szmalu. Widzisz, ja nie chcę więcej szmalu, mimo, że nigdy go za bardzo nie miałem, bo szmal już nie jest tylko symbolem materialnej wartości danej rzeczy, towaru, czy usługi. On stał się symbolem, który spowodował, że określa się wymiernie wartości poza rzeczowe i towarowe jak choćby człowiek i całą jego psychologiczna istota. Stąd pieniądz stał się wartością samą w sobie. Niektórzy gromadzą pieniądze, żeby mieć pieniądze. Pieniądz określa każdą wartość. Rewolucję też można kupić. Kwestia ceny. Zrozumieli to niektórzy anarchiści hiszpańscy, którzy się opamiętali i po kilku napadach na banki zaczęli palić sterty pieniędzy na ulicach. Pieniądz można zastąpić innym środkiem, którego kumulacja byłaby bezsensowna.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Myślę, że moje
Myślę, że moje rozumowanie nie prowadzi do apatii, tylko skierowania buntu w inna stronę. Mówisz o wywalczeniu więcej szmalu. Widzisz, ja nie chcę więcej szmalu, mimo, że nigdy go za bardzo nie miałem, bo szmal już nie jest tylko symbolem materialnej wartości danej rzeczy, towaru, czy usługi. On stał się symbolem, który spowodował, że określa się wymiernie wartości poza rzeczowe i towarowe jak choćby człowiek i całą jego psychologiczna istota. Stąd pieniądz stał się wartością samą w sobie. Niektórzy gromadzą pieniądze, żeby mieć pieniądze. Pieniądz określa każdą wartość. Rewolucję też można kupić. Kwestia ceny. Zrozumieli to niektórzy anarchiści hiszpańscy, którzy się opamiętali i po kilku napadach na banki zaczęli palić sterty pieniędzy na ulicach. Pieniądz można zastąpić innym środkiem, którego kumulacja byłaby bezsensowna.