Dodaj nową odpowiedź

Małe dzieci będą lepiej chronione w TV przed praniem mózgu

 Reklama Calsberga (wikimedia)

4 stycznia 2011 Rada Ministrów przyjęła projekt zmiany ustawy o radiofonii i telewizji, który m.in. ma sprawić, że dzieci będą lepiej chronione przed reklamami w telewizji.

Wg proponowanych przepisów chronione przed przerywaniem reklamą będą wszystkie programy, które ze względu na czas nadawania i treści w nich zawarte przeznaczona są dla dzieci, które nie skończyły jeszcze 12 roku życia (tak zdefiniowano w tym projekcie Ministerstwa Kultury termin „audycja dla dzieci”).

Poza tym audycjom dziecięcym nie będą towarzyszyć przekazy handlowe, które dotyczą artykułów spożywczych, a także niektórych napojów.

Oprócz tego rząd zapowiada, że:

Zawarte w projekcie nowelizacji ustawy przepisy w szczególny sposób będą chronić małoletnich. Nie będą mogły zawierać elementów zagrażających fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu ich rozwojowi. Dostawcy audiowizualnych usług medialnych mają być zobowiązani do stosowania zabezpieczeń technicznych oraz specjalnego oznaczania takich audycji.

Cytat za stroną Kancelarii Rady Ministrów na http://www.premier.gov.pl/rzad/decyzje_rzadu/id:5898/

Oprócz audycji dziecięcych zakaz przerywania reklamami obejmie:

Serwisy info i magazyny na temat aktualnych wydarzeń, audycje o treści religijnej, audycje publicystyczne i dokumentalne krótsze niż 30 minut.

Projekt zawiera także inne zapisy, wynikające - według informacji polityków unijnych — z potrzeby regulacji mediów wobec pojawienia się nowych technologii np. dot. ułatwień w dostępie dla osób niepełnosprawnych. Znowelizowana ustawa o radiofonii i telewizji nadaje KRRiT nowe uprawnienia i ma wdrażać w Polsce przepisy dyrektywy 2010/13/WE o audiowizualnych usługach medialnych.

Więcej info w innych mediach:

http://prawo.vagla.pl/node/9318
Są nowe zasady dla ukrytej reklamy (Rzeczpospolita pl)
Ukryte reklamy znikną z filmów i seriali (gazetaprawna.pl)

Przerwa między blokami reklamowymi podczas filmów nie będzie mogła być krótsza niż pół godziny, zakazane ma być przerywanie reklamami m.in. serwisów informacyjnych i audycji dla dzieci (Gazeta.pl > Gazeta Wyborcza)

Dyrektywy unijne do których nawiązuje nowelizacja ustawy:

Dyrektywa 2007/65/WE na http://prawo.vagla.pl/node/7730

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.