Dodaj nową odpowiedź

Bylem listonoszem przez 3

Bylem listonoszem przez 3 tygodnie i stwierdziłem że to bezsensowna praca.
Wcale nie chcą płacić za nadgodziny a wymagają od ludzi aby je wyrabiali a w zamian odbierali w inne dni. Jeżeli chcą abym robił nadgodziny to niech mi za nie uczciwie płacą a jak będe chciał wolne to pójdę na urlop.
W sprawie torb listonoszy poczta już się wycwaniła robiąc auto-rejony. Nie ma ograniczeń w tym ile listonosz weźmie poczty do auta gdy wyjeżdża z poczty. Problem się rodzi w momencie gdy listonosz dojedzie na swój rejon i musi biegać po osiedlu. Albo będzie co kilka klatek wracał do auta po pocztę co zajmuje sporo czasu albo napełni torbę po brzegi i będzie wracał odrobinę rzadziej. Niejednokrotnie na rejon bierze się ponad 100kg poczty głównie za sprawą prenumerat i adresowych reklam.
Druki bezadresowe też są porażką i listonosz nie zarabia na nich żadnych dodatkowych pieniędzy a wagę swoją mają i czas poświęcany na wrzucenie do każdej jednej skrzynki też nie jest brany pod uwagę przez dyrekcję. Dyrekcja uważa że poza przemieszczaniem się od klatki do klatki listonosz nie robi nic a listy i ulotki same w jednym momencie wskakują do skrzynek a po polecone wszyscy adresaci szybciutko przybiegają do listonosza a on nawet nie musi chodzić po schodach i pukać do każdych drzwi.
Na koniec jeszcze słów kilka o auto rejonie. Auto-rejon może być nawet przy samej poczcie a jego sens jest taki że można wytłumaczyć tak zwanym obciążeniem doręczyciela. Ten sam rejon jeżeli byłby pieszy miałby większy współczynnik obciążenia. Przykład osiedle miejskie listonosz wychodzi z poczty ma do przejścia powiedzmy 2 km aby dotrzeć na rejon i ma współczynnik obciążenia 100% czyli powinien mieć pełny etat 8h ten sam rejon ale ujęty jako auto rejon będzie miał obciążenie powiedzmy 80% praca listonosza w żaden sposób się nie różni bo przecież auto nie wejdzie za nas po schodach i nie ma również możliwości ani sensu jeździć nim po osiedlu. Całą różnica polega na sposobie dotarcia do rejonu czyli autobus kontra prywatny samochód. Dodam że zgodnie z przepisami poczta nie powinna być przechowywana w samochodzie podczas gdy listonosz wychodzi w rejon i w razie włamania do auta listonosz będzie odpowiedzialny za utraconą pocztę a więc w praktyce listonosz powinien całą pocztę mieć przy sobie lub część pozostawioną na poczcie.

Poczta Polska to chora instytucja która z roku na rok coraz bardziej wykorzystuje swoich pracowników. Oczywiście klientów też ignoruje na pytanie o zastrzeżenia co do dostarczania druków bezadresowych naczelnik poczty odpowiedział że jego to nie interesuje a druki mają być dostarczone wszędzie.

Każdemu szczerze odradzam pracę na poczcie.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.