Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
założywszy nawet, że to to jest tą maksymalną wzniosłością na jaką stać zwolenników systemu, nie zmienia w moim przekonaniu faktu, że jest to wzniosłość, która nie ma nośności społecznej a jedynie indywidualną. Sam zacytowałeś fragment, którym chciałem się teraz posłużyć. Wzniosłość jako mit z zasady jeżeli ma mieć społeczny charakter oddziaływania i zaspokajać wzniosłość wedle mojej definicji musi mieć charakter mitu i obiektu ideologii wspólnotowej.
Co do drugiej części całkowicie się nie zgadzam, to polska odmiana konserwatywnego liberalizmu może sprawiać takie wrażenie, albowiem Polska nie wykształciła w toku własnego kapitalizmu naturalnej klasy mieszczaństwa liberalnego. Niemniej siły liberalne jakie funkcjonują są równościowe i tolerancyjne - to klasy pracujące same zamykają się w ksenofobii i rasizmie czyniąc sobie z tego miejsca bastion obrony własnego relatywnego poczucia bezpieczeństwa. Lud może być wyjątkowo reakcyjny a liberalizm jest tu przeciwstawny.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
To, że
założywszy nawet, że to to jest tą maksymalną wzniosłością na jaką stać zwolenników systemu, nie zmienia w moim przekonaniu faktu, że jest to wzniosłość, która nie ma nośności społecznej a jedynie indywidualną. Sam zacytowałeś fragment, którym chciałem się teraz posłużyć. Wzniosłość jako mit z zasady jeżeli ma mieć społeczny charakter oddziaływania i zaspokajać wzniosłość wedle mojej definicji musi mieć charakter mitu i obiektu ideologii wspólnotowej.
Co do drugiej części całkowicie się nie zgadzam, to polska odmiana konserwatywnego liberalizmu może sprawiać takie wrażenie, albowiem Polska nie wykształciła w toku własnego kapitalizmu naturalnej klasy mieszczaństwa liberalnego. Niemniej siły liberalne jakie funkcjonują są równościowe i tolerancyjne - to klasy pracujące same zamykają się w ksenofobii i rasizmie czyniąc sobie z tego miejsca bastion obrony własnego relatywnego poczucia bezpieczeństwa. Lud może być wyjątkowo reakcyjny a liberalizm jest tu przeciwstawny.