Dodaj nową odpowiedź

rozproszona intelektualność

Przeczytałem zaledwie pierwszy rozdział tekstu i nie zgadzam się z wnioskiem o wzroście znaczenia rozproszonej intelektualności. Wręcz przeciwnie, w XIX wieku wiedza pracowników obsługujących maszyny wystarczała nie tylko do bezpośredniej obsługi. Lepiej znający się na rzeczy mógł uruchomić uszkodzony warsztat tkacji albo inną obrabiarkę, którą obsługiwał na codzień.

Dziś wiedza potrzebna na konstrukcję maszyn i ich uruchomienie, często przez skomplikowane programy komputerowe, jest poza zasięgiem pracowników. Co więcej, wiedza ta jest własnością korporacji. Wiedza ta często może być użyta decyzją jednej osoby za pulpitem sterowniczym.

To druga przyczyna niepowodzenia strajku w zakładzie post-fordowskim.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.