Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
by ułatwić zadanie tym którzy krytycznie podchodzą do demokracji uczestniczącej czy budżetu partycypacyjnego to jest sporo na ten temat, min. w języku polskim
Sam Rafał w swojej książce tego nie unikał min. Bez państwa str. 134 do 147
Demokracja uczestnicząca w samorządzie lokalnym str.46 do 49 i w kilku innych wątkach tych pozycji nie szczędzono i krytycznego spojrzenia w dziale demokracja czy partycypacja w 11 numerze Przeglądu anarchistycznego, temat ów będzie kontynuowany.
idea wolności słowa bywa wykorzystywana do głoszenia np. nienawiści rasowej
ustawa a związkach zawodowych jest wykorzystywana politycznie, marketingowo min. przez baronów związkowych i przez ugodowe związki zawodowe.
zadymy na ulicach są wykorzystywane do zaostrzenia prawa,
istnienie ruchów społecznych, protestów nawet bez przejęcia bywało i jest wykorzystywane przez polityków. Spółdzielnie do robienia biznesów przez wyzyskiwaczy - to chyba nie znaczy że wszystko to jest do odstrzelenia, a inna rzecz to większość współczesnej aktywności ruchu @ nie mogła by mieć miejsca.
świat nie jest czarno biały, dobór narzędzi, czasu ich zastosowania, form jakie one przyjmą zależy od nas. władza i kapitał też umiejętnie kluczy i umie wykorzystać to co bywało zdobyczami walk społecznych co tez pokazuje nam historia.
Te same procesy, fakty mogą być wykorzystywane przez ruchy wolnościowe do poszerzenia wolności, wpływu na rzeczywistość lub przez władzę do udupienia społeczeństwa / przykładem jest tutaj min. wykorzystanie sieciowych form organizacyjnych przez korporacje o czym mówili już w XIXw. anarchiści.
demokracja uczestnicząca, bezpośrednia czy jak ją zwać bez ruchów społecznych, inicjatyw społecznych, nacisku politycznego grup wolnościowych i oddolnych form organizowania się ludzi nie ma najmniejszego sensu i zostanie łatwo przejęta przez polityków,m partie polityczne itp.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
ułatwienie
by ułatwić zadanie tym którzy krytycznie podchodzą do demokracji uczestniczącej czy budżetu partycypacyjnego to jest sporo na ten temat, min. w języku polskim
Sam Rafał w swojej książce tego nie unikał min. Bez państwa str. 134 do 147
Demokracja uczestnicząca w samorządzie lokalnym str.46 do 49 i w kilku innych wątkach tych pozycji nie szczędzono i krytycznego spojrzenia w dziale demokracja czy partycypacja w 11 numerze Przeglądu anarchistycznego, temat ów będzie kontynuowany.
idea wolności słowa bywa wykorzystywana do głoszenia np. nienawiści rasowej
ustawa a związkach zawodowych jest wykorzystywana politycznie, marketingowo min. przez baronów związkowych i przez ugodowe związki zawodowe.
zadymy na ulicach są wykorzystywane do zaostrzenia prawa,
istnienie ruchów społecznych, protestów nawet bez przejęcia bywało i jest wykorzystywane przez polityków. Spółdzielnie do robienia biznesów przez wyzyskiwaczy - to chyba nie znaczy że wszystko to jest do odstrzelenia, a inna rzecz to większość współczesnej aktywności ruchu @ nie mogła by mieć miejsca.
świat nie jest czarno biały, dobór narzędzi, czasu ich zastosowania, form jakie one przyjmą zależy od nas. władza i kapitał też umiejętnie kluczy i umie wykorzystać to co bywało zdobyczami walk społecznych co tez pokazuje nam historia.
Te same procesy, fakty mogą być wykorzystywane przez ruchy wolnościowe do poszerzenia wolności, wpływu na rzeczywistość lub przez władzę do udupienia społeczeństwa / przykładem jest tutaj min. wykorzystanie sieciowych form organizacyjnych przez korporacje o czym mówili już w XIXw. anarchiści.
demokracja uczestnicząca, bezpośrednia czy jak ją zwać bez ruchów społecznych, inicjatyw społecznych, nacisku politycznego grup wolnościowych i oddolnych form organizowania się ludzi nie ma najmniejszego sensu i zostanie łatwo przejęta przez polityków,m partie polityczne itp.