Dodaj nową odpowiedź

Wszyscy siebie warci

Wynika to z prostej kalkulacji. Puma, Nike, Adidas, Reebok, Asics i wiele innych do kupy stanowią oligopol dominujący na większości rynków. Konkurują niemal wyłącznie między sobą, a słabszą konkurencję miażdżą lub wykupują (po czym miażdżą). Statystyczny konsument nawet nie przebije się przez miliardowe kampanie reklamowe każdego z powyższych, a nawet jeżeli, to i tak do wyboru ma tylko produkt wytwarzany w podobnych fabrykach (często tych samych) i w podobnych warunkach, a tylko niższej jakości. Europejskie niegdyś marki albo bezpośrednio wyprowadziły się do Azji, aby ich akcjonariusze mogli liczyć na podobne jednostkowe zyski, albo zostali wykupieni przez wyżej wspomnianych i przez nich zmuszeni do wyprowadzenia produkcji do krajów rozwijających się.
W tych okolicznościach wydaje się, że jedyną alternatywą dla samodzielnie dłubanych chodaków są małe manufaktury lub wciąż ginące zakłady szewskie, przy czym bojkotowi konsumenckiemu winno towarzyszyć głośne zaznaczenie przyczyn bojkotu, a także akcje solidarności z wyzyskiwanymi robotnikami. Nie chodzi przecież o to, żeby produkcja wróciła do Europy, ale była kontynuowana w dowolnym miejscu na świecie, ale z poszanowaniem godności człowieka.
Ale mnie wkurzają takie artykuły! Stać mnie na kupienie drogich Nike'ów, nie stać mnie natomiast, żeby 90% ceny pozostawało w kieszeniach korpoludków.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.