Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Czytelnik CIA (niezweryfikowane), Nie, 2011-09-25 22:53
jeszcze jedno, o ile w ogóle warto komentowac twój bełkot, może nie warto ale kogoś innego to zainteresuje, informacje o Chinach są z ksiązki Arifa Dirlika "Anarchism in the Chinese Revolution"
np s. 17:
"To appreciate the significance for anarchists of these new developments, we must remember that there were no committed Marxists or Marxian Communists in China in 1919. A Communist political identity would not assume recognizable form among Chinese radicals until after the establishment of a Communist political organization in the late 1920. As of 1919, Chinese radicals, including the later founders of the Communist Party (with the sole exception of Chen Duxiu), displayed a diffuse radicalism in which anarchist ideas were most prominent; communism was still understood as anarcho-communism. Also, anarchists were still the most readily identifiable group on the social revolutionary Left."
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
jeszcze jedno, o ile w
jeszcze jedno, o ile w ogóle warto komentowac twój bełkot, może nie warto ale kogoś innego to zainteresuje, informacje o Chinach są z ksiązki Arifa Dirlika "Anarchism in the Chinese Revolution"
np s. 17:
"To appreciate the significance for anarchists of these new developments, we must remember that there were no committed Marxists or Marxian Communists in China in 1919. A Communist political identity would not assume recognizable form among Chinese radicals until after the establishment of a Communist political organization in the late 1920. As of 1919, Chinese radicals, including the later founders of the Communist Party (with the sole exception of Chen Duxiu), displayed a diffuse radicalism in which anarchist ideas were most prominent; communism was still understood as anarcho-communism. Also, anarchists were still the most readily identifiable group on the social revolutionary Left."
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Arif_Dirlik