Dodaj nową odpowiedź

Czyżby ?

Nie widzę tu żadnej porażki systemu Bolońskiego,mimo że sam system ten ma ogromne wady... Studia wyższe nie podstawówka,
NIKT,powtarzam,NIKT nie ma gwarancji że je ukończy. Hasełko "czy się stoi czy się leży to się należy" już nie obowiązuje,
zwłaszcza na uczelniach technicznych - tu trzeba jednak SIĘ UCZYĆ (choć niektórzy studenci i tak mają to gdzieś a czasem dzięki znajomościom czy cwaniactwu przechodzą na następny rok !), to nie są prywatne szkółki gotowania na gazie gdzie student skoro płaci to "wymaga" (szkoda tylko że nie wiedzy, a braku wymagań ze strony prowadzących i wydania dyplomu)

Nie każdy musi mieć wykształcenie wyższe. To jeszcze nie te czasy,nie gospodarka oparta o wysoką technologię itp... - jeśli ktoś myśli inaczej, to niech sprawdzi współczynnik automatyzacji i robotyzacji produkcji w Polsce ok ?!
Bo na ten przykład "roboty drogowe" nie są wykonywane przez roboty drogowe bynajmniej :P

A jeżeli chodzi o szkolenia dokształcające - no przykro mi bardzo, ale kogoś kogo matematyki nie nauczono porządnie
w ciągu 6 lat gimnazjum i liceum o podstawówce nie wspominając NIE DA SIĘ RACZEJ DOBRZE nauczyć rzeczonej matematyki w pół roku ot tak sobie. Takie rzeczy się zdarzają,ale do tego to dużej inteligencji trzeba ot co. Mówiąc szczerze te szkolenia są raczej dla podniesienia morale i dla pozyskania osób na tyle inteligentnych że od biedy sobie poradzą, bo tak poza tym to są one GUZIK warte... Oczywiście pieniążki płyną,ludzie są nauczani, niektórzy się nawet czegoś nauczą i zostaną na studiach,ale czy o to dokładnie chodziło żeby tylko niektórzy ?! No niestety mamy system szkolnictwa jaki mamy,nauczyciel to coraz bardziej urzędnik od oceniania; egzaminator a z prawdziwym nauczaniem to to ma tyle wspólnego co krzesło
z krzesłem elektrycznym. I to od zdewastowanego przez różne "reformy", pełnego załatwiania po znajomości lepszych stopni ze względu na lekarskie, nauczycielskie czy bankierskie pochodzenie i posiadającego ogromny program którego nie sposób zrealizować porządnie chorego systemu edukacji elementarnej należy zacząć leczenie. Próba łatania dziur w edukacji na uczelniach przypomina bowiem poprzestanie na leczeniu operacyjnym raka w sytuacji gdy są już przerzuty - jest ZBYT PÓŹNA !

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.