Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Czytelnik CIA (niezweryfikowane), Sob, 2011-10-15 08:10
jak na razie nie ma żadnego ruchu, może dopiero powstać, dlatego trudno zgodzić się z czymś takim: "polscy oburzeni poszli w niedobrym kierunku." przede wszystkim warszawscy a po drugie jeszcze nie wyszli z domów.
Przechodząc do krytyki poglądów tej warszawskiej "grupy inicjatywnej", jeśli chodzi o kwestie lokatorskie czy pracownicze to trudno żeby młodzież szkolna na tym się skupiała albo znała gdyby już chciała sie skupiać, nawet gdyby nie było żadnych wpływów z zewnątrz (KP) Oczywiście jeśli ktoś już na samym starcie ustawia się również na zewnątrz, to się nie zmieni tylko rzeczywiście "pójdzie w niedobrym kierunku".
Zagdzam się tą krytyką, jeśli chodzi o "demokrację przedstawicielską" albo inaczej pseudodemokrację, kwestie partii itd.
Całkowicie się nie zgadzam z tym ogólnym o demokracji. W gruncie rzeczy NA TYM POLEGA PROBLEM Z BRAKIEM DEMOKRACJI. Tak mógłby napisac liberał - demokracja nie jest dla mnie najważniejszą wartością, więc w rezultacie mozna ja poświęcić na rzecz kapitalizmu. U nas to się dzieje bardziej przy pomocy manipulacji w tej pseudodemokracji, są kraje gdzie przy pomocy terroru. Dziwne że coś takiego pisze anarchistka. Ludzie muszą samodzielnie decydować (oczywiście są granice dotyczące tych decyzji w kwestii ochrony jednostek). Gdyby społeczeństwo decydowało samo to jako anarchista jestem w stanie zaakceptować np to że odrzuci anarchizm jeśli anarchistom nie uda się przekonać do swoich poglądów. Najpierw jednak musi mieć możliwość samo decydować bo w pseudodemokracji ktoś inny decyduje za społeczeństwo. To co chcę powiedzieć że w takim ustroju oddolnej demokracji, nawet gdyby nie był on anarchistyczny, anarchizm możnaby bez problemu wprowadzić w każdej chwili. Teraz nie bo obecny system jest odgórny a odgórnie nie da się wprowadzić anarchizmu.
Sa też inne postulaty "polskich oburzonych"
ze strony rozbrat.org :
Dlaczego protestujemy?
15 października jest dniem międzynarodowego protestu. Akcje zapowiedziano już w ponad 700 miastach na całym świecie:. Demonstrujemy:
- przeciwko przerzucaniu kosztów kryzysu gospodarczego na barki zwykłych ludzi i wzrastającym kosztom utrzymania;
- przeciwko pompowaniu miliardów dolarów i euro w niewydolną kapitalistyczną gospodarkę, w tym banki i instytucje finansowe;
- przeciwko zawłaszczaniu instytucji politycznych przez skorumpowane elity i kliki blokujące jakąkolwiek zamianę społeczną;
- przeciwko samowoli wielkiego biznesu i spekulantów giełdowych;
- przeciwko wzrastającym nierównościom społecznym.
O co walczy Nowy Jork?
W procesie bezpośredniej demokracji zebraliśmy się razem i sformułowaliśmy te zasady solidarności, które leżą u podłoża naszej jedności:
- Angażować się w bezpośrednią i transparentną demokrację.
- Realizować osobistą i zbiorową odpowiedzialność.
- Uznawać podstawowe prawa jednostki i ich znaczenie dla każdej interakcji społecznej.
- Wspierać się wzajemnie w walce z każdą formą opresji.
- Zredefiniować wartość pracy.
- Szanować prywatność jednostek.
- Uznać edukację za prawo człowieka.
- Wspierać i praktykować wszelkie postacie otwartości w dostępie do dobra wspólnego.
- Mieć odwagę wyobrazić sobie nowy porządek społeczno-polityczny i gospodarczy, który da szansę wprowadzenia w życie większej równości.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
jak na razie nie ma żadnego
jak na razie nie ma żadnego ruchu, może dopiero powstać, dlatego trudno zgodzić się z czymś takim: "polscy oburzeni poszli w niedobrym kierunku." przede wszystkim warszawscy a po drugie jeszcze nie wyszli z domów.
Przechodząc do krytyki poglądów tej warszawskiej "grupy inicjatywnej", jeśli chodzi o kwestie lokatorskie czy pracownicze to trudno żeby młodzież szkolna na tym się skupiała albo znała gdyby już chciała sie skupiać, nawet gdyby nie było żadnych wpływów z zewnątrz (KP) Oczywiście jeśli ktoś już na samym starcie ustawia się również na zewnątrz, to się nie zmieni tylko rzeczywiście "pójdzie w niedobrym kierunku".
Zagdzam się tą krytyką, jeśli chodzi o "demokrację przedstawicielską" albo inaczej pseudodemokrację, kwestie partii itd.
Całkowicie się nie zgadzam z tym ogólnym o demokracji. W gruncie rzeczy NA TYM POLEGA PROBLEM Z BRAKIEM DEMOKRACJI. Tak mógłby napisac liberał - demokracja nie jest dla mnie najważniejszą wartością, więc w rezultacie mozna ja poświęcić na rzecz kapitalizmu. U nas to się dzieje bardziej przy pomocy manipulacji w tej pseudodemokracji, są kraje gdzie przy pomocy terroru. Dziwne że coś takiego pisze anarchistka. Ludzie muszą samodzielnie decydować (oczywiście są granice dotyczące tych decyzji w kwestii ochrony jednostek). Gdyby społeczeństwo decydowało samo to jako anarchista jestem w stanie zaakceptować np to że odrzuci anarchizm jeśli anarchistom nie uda się przekonać do swoich poglądów. Najpierw jednak musi mieć możliwość samo decydować bo w pseudodemokracji ktoś inny decyduje za społeczeństwo. To co chcę powiedzieć że w takim ustroju oddolnej demokracji, nawet gdyby nie był on anarchistyczny, anarchizm możnaby bez problemu wprowadzić w każdej chwili. Teraz nie bo obecny system jest odgórny a odgórnie nie da się wprowadzić anarchizmu.
Sa też inne postulaty "polskich oburzonych"
ze strony rozbrat.org :
Dlaczego protestujemy?
15 października jest dniem międzynarodowego protestu. Akcje zapowiedziano już w ponad 700 miastach na całym świecie:. Demonstrujemy:
- przeciwko przerzucaniu kosztów kryzysu gospodarczego na barki zwykłych ludzi i wzrastającym kosztom utrzymania;
- przeciwko pompowaniu miliardów dolarów i euro w niewydolną kapitalistyczną gospodarkę, w tym banki i instytucje finansowe;
- przeciwko zawłaszczaniu instytucji politycznych przez skorumpowane elity i kliki blokujące jakąkolwiek zamianę społeczną;
- przeciwko samowoli wielkiego biznesu i spekulantów giełdowych;
- przeciwko wzrastającym nierównościom społecznym.
O co walczy Nowy Jork?
W procesie bezpośredniej demokracji zebraliśmy się razem i sformułowaliśmy te zasady solidarności, które leżą u podłoża naszej jedności:
- Angażować się w bezpośrednią i transparentną demokrację.
- Realizować osobistą i zbiorową odpowiedzialność.
- Uznawać podstawowe prawa jednostki i ich znaczenie dla każdej interakcji społecznej.
- Wspierać się wzajemnie w walce z każdą formą opresji.
- Zredefiniować wartość pracy.
- Szanować prywatność jednostek.
- Uznać edukację za prawo człowieka.
- Wspierać i praktykować wszelkie postacie otwartości w dostępie do dobra wspólnego.
- Mieć odwagę wyobrazić sobie nowy porządek społeczno-polityczny i gospodarczy, który da szansę wprowadzenia w życie większej równości.