Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Czytelnik CIA (niezweryfikowane), Śro, 2011-10-19 19:12
Chciałbym jeszcze uzupełnić - anarchizm uważam za praktykę w ruchu, a nie "centralnie sterowany" beton teoretyczny, którym najpierw określamy jak rewolucyjnie robić kupę, i dopiero potem możemy ją zrobić. Spójność strategii osiąga się zdobywaniem realnego doświadczenia. Jeżeli jakieś osoby w środowisku anarchistycznym dochodzą do sprzeciwu wobec mordowania zwierząt to nie jest to ich widzimisię, tylko byt określający świadomość, do którego teoretycy, być może jeszcze nie doszli. Człowiek widzący jak "chęć życia" zwierzęcia jest podobna do ludzkiej, nie chce go mu odbierać i nie potrzebuje do tego prac naukowych. To, że zabijamy zwierzęta, tak samo jak to, że wykorzystujemy wyzysk chińskich pracownic, jest głównie wynikiem alienacji i globalizacji pracy. To, że proponujesz wykluczyć "poboczne" tematy ze słowa anarchizm jest uzasadnione o tyle, że hierarchiczne, autorytarne, kapitalistyczno-państwowe relacje są główną przyczyną najważniejszych problemów współczesnego społeczeństwa. Wspólnotowo-wolnościowe rozwiązania anarchistyczne, są, na obecnym rozwoju społecznym, najdoskonalszymi rozwiązaniami dla rozwoju sprawiedliwego społeczeństwa. Dlatego im szybciej osiągniemy te wspólnotowo-wolnościowe relacje tym szybciej będzie możliwe osiągnięcie "pobocznych" dążeń. Nie masz racji o tyle, że postęp rozumiany jako wyzwolenie i rozwój jednostek i relacji między jednostkami jest związany z tymi właśnie tematami "pobocznymi".
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Chciałbym jeszcze
Chciałbym jeszcze uzupełnić - anarchizm uważam za praktykę w ruchu, a nie "centralnie sterowany" beton teoretyczny, którym najpierw określamy jak rewolucyjnie robić kupę, i dopiero potem możemy ją zrobić. Spójność strategii osiąga się zdobywaniem realnego doświadczenia. Jeżeli jakieś osoby w środowisku anarchistycznym dochodzą do sprzeciwu wobec mordowania zwierząt to nie jest to ich widzimisię, tylko byt określający świadomość, do którego teoretycy, być może jeszcze nie doszli. Człowiek widzący jak "chęć życia" zwierzęcia jest podobna do ludzkiej, nie chce go mu odbierać i nie potrzebuje do tego prac naukowych. To, że zabijamy zwierzęta, tak samo jak to, że wykorzystujemy wyzysk chińskich pracownic, jest głównie wynikiem alienacji i globalizacji pracy. To, że proponujesz wykluczyć "poboczne" tematy ze słowa anarchizm jest uzasadnione o tyle, że hierarchiczne, autorytarne, kapitalistyczno-państwowe relacje są główną przyczyną najważniejszych problemów współczesnego społeczeństwa. Wspólnotowo-wolnościowe rozwiązania anarchistyczne, są, na obecnym rozwoju społecznym, najdoskonalszymi rozwiązaniami dla rozwoju sprawiedliwego społeczeństwa. Dlatego im szybciej osiągniemy te wspólnotowo-wolnościowe relacje tym szybciej będzie możliwe osiągnięcie "pobocznych" dążeń. Nie masz racji o tyle, że postęp rozumiany jako wyzwolenie i rozwój jednostek i relacji między jednostkami jest związany z tymi właśnie tematami "pobocznymi".