Dodaj nową odpowiedź

Warunki pracy na statkach

Warunki pracy na statkach tego typu pozostawiają wiele do życzenia. Pracownicy armatora Costa Cruises, to tania siła robocza, głównie mieszkańcy Filipin i Indii. Pracują od 14 godzin w górę, rzadko mają możliwość wyjścia na ląd, bo gdy statek dopływa do portu, sprzątają po gościach. Wymiana turnusu trwa zaledwie kilka godzin, więc wtedy tym bardziej nie mogą odpocząć na lądzie. Nabory są okresowe - około pół roku trwa jeden sezon pracowniczy. Na statku zapierdzielają jak mróweczki, ale stawki płacy i tak im odpowiadają i na pewno głośno nie wyrażą sprzeciwu, bo praca na takim statku to jak złapanie pana boga za nogi.

Co do rzekomego "luksu na morzu" i bogatych klientów, możnaby polemizować. W większości są to niemieccy emeryci, średnia klasa Europy Zachodniej czy USA, bo tak na prawdę koszty takiego rejsu są porównywalne do 3gwiazdkowego hotelu w Barcelonie (rejs po Morzu Śródziemnym: około 800euro/7 nocy). Zatem pompa, luksus jaki tego typu firmy reklamują, to fikcja. Za to serwis gwarantują na b.wysokim poziomie, kosztem b.ciężkiej pracy pracowników.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.