Dodaj nową odpowiedź

WitamJako marynarz już z

Witam
Jako marynarz już z nie tak małym starzem, pływałem również na statkach pasarzerskich takich jak wspomniana wyżej pechowa "costa concordia", mogę stwierdzić, że autor tego tekstu jest kompletnym dyletantem, nie zna sie za grosz o sprawach marynistcznych, a próbuje wcisnac jakieś głupoty na zawsze winnych tych strasznych kapitalistów i cały system. A wiec zaczynamy wylicznie twoich bzdur panie znawco marynistyki:P

-minimalizacja kosztów jest rzeczą normalna bo w innym wypadku statki by kosztowało 10=20=30 razy wiecej, jednakże, głównie chodzi o to zeby statek był jak najbardziej energooszczedny, praktycznie wszystkie systemy sa zdublowane, w przypadku siłowni to sa na pasazerach siłownie wielo silnikowe

-załoga bedąca podzielona na załoge i obsługę już przy podpisywaniu kontraktów ma zapewnione ubezpieczenie, w razie takich nieszczęść jak to co się wydarzyło.

-szkolenia przprowadza sie na statku conajmniej 3 razy w miesiacy to juz leży w gestti pierwszego oficera , jeśli bedzie chciał to nawet można przeprowadzac próby alarmów wszelkiego typu od opuszczenia statku poprzez pozarowe nawet 2 razy dziennie, jednakze jest to bardzo upierdliwe dla załogi :P

- szalupy ratunkowe najcześciej nigdy nie starczaja dla wszytkich pasażerów, bo by musiało być ich chyba z 200 dla kilku tysiecy pasażerów, najczęciej stosuje się składane tratwy ratunkowe ponieważ zajmują bardzo niewiele miejsca a zapewniaja równei dobra ochrone, posiadaja na pokładzie zapasy wody i prowiantu. :P
temperatura wody w tym okresie może dochodzić do około 20 stopni celsjusza, wiec chyba nie była lodowata jak nie raz nasz ukochany bałtyk :P

-statek był pod bandera Uni Europejskiej, wiec nie była to tzw tania bandera wiec, podejrzewam ze kontrole mieli tam co miesiac i z towarzystwa ubezpieczeniowego, klasyfikacyjnego a ze strony armatora to pewnie co tydzien znajac upierdliwość panów inspektorów.

Następnym razem proszę pana autora o nie zabieranie głosu w tak poważnych kwestiach, bo widze że przerasta to pana i proszę pamietac ze internet może każdy przegladac wiec i osoby co na morzu nie raz zęby zjadły.

Pozdrawiam i poroszę o doedukowanie sie kwestiach marynistycznych skoro pan już pisze takie poważne artukuły.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.