Dodaj nową odpowiedź

Korzyść z uspołecznienia

Korzyść z uspołecznienia kolejnictwa (transportu masowego -- niekoniecznie transport XXI w. będzie przebiegał po swojskich torach) jest także taka, że w wyłącznie cywilnym projekcie nie inwestowanoby w zabezpieczenia i podtrzymanie tzw. infrastruktury strategicznej, co nie ma sensu ekonomicznego a militarny jedynie. Kontrargumentem autorytarystów jest to, że cywilom przewymiarowywanie składów, utrzymywanie niektórych tras i infrastruktury, służy w czasach kataklizmów. Z naszego punktu widzenia to dziś ekstrawaganckie naprawianie skutków zamiast przyczyn. Można skojarzyć to z faktem (często deprecjonowanym jako utopijny), że wciąż niedopracowane są modele klimatyczne Ziemi, katastrof naturalnych (w naszym regionie: powodzi i suszy) i np. zawodności struktur, ale swoje zasoby badawcze (np. superkomputery) wojsko używa do projektowania broni, a rządy -- do inwigilacji obywateli.
Jedną z obiecujących alternatywnych opcji są koncepcje /off-the-grid/ i /samowystarczalności/.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.