Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
natomiast to o czym zapominają liberałowie mówiący o naturze ludzkiej to że zmiany kumulują sie w czasie, dlatego nie uwzględniają historii
W końcu z ewolucyjnych teorii wynika, że natura ludzka ewoluuje prawda :)
Peter Kropotkin was surely on the left. He was one of the founders of what is now called ‘sociobiology’ or ‘evolutionary psychology’ with his book Mutual Aid, arguing that human nature had evolved in ways conducive to the communitarian anarchism that he espoused. Marx’s early manuscripts, with their roots in the Enlightenment and Romanticism, derived fundamental concepts such as alienation from a conception of human nature – what we would call genetically determined. In fact, anyone who merits attention and who promotes any cause at all is doing so on the basis of a belief that it is somehow good for humans, because of their inherent nature. To object that the facts about human nature set limits on our ability to change the world and ourselves makes about as much sense as the lament that our lack of wings sets limits on our ability to ‘fly’ as far as eagles under our own power. There is nothing more mysterious about the concept human nature than about the concept bee or chicken nature, at least for those who regard humans as creatures in the biological world. Like other organisms, humans have a certain genetic endowment (apparently varying little in the species, not a surprise considering its recent separation from other hominids). That determines what we call their nature.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
pisanie o związku polityki
pisanie o związku polityki z genami to nic nowego u anarchistów, Kropotkin to dość znany anarchista i należy do tego nurtu a dzisiaj jest to Chomsky
http://libcom.org/library/interview-noam-chomsky-radical-anthropology-20...
natomiast to o czym zapominają liberałowie mówiący o naturze ludzkiej to że zmiany kumulują sie w czasie, dlatego nie uwzględniają historii
W końcu z ewolucyjnych teorii wynika, że natura ludzka ewoluuje prawda :)
Peter Kropotkin was surely on the left. He was one of the founders of what is now called ‘sociobiology’ or ‘evolutionary psychology’ with his book Mutual Aid, arguing that human nature had evolved in ways conducive to the communitarian anarchism that he espoused. Marx’s early manuscripts, with their roots in the Enlightenment and Romanticism, derived fundamental concepts such as alienation from a conception of human nature – what we would call genetically determined. In fact, anyone who merits attention and who promotes any cause at all is doing so on the basis of a belief that it is somehow good for humans, because of their inherent nature. To object that the facts about human nature set limits on our ability to change the world and ourselves makes about as much sense as the lament that our lack of wings sets limits on our ability to ‘fly’ as far as eagles under our own power. There is nothing more mysterious about the concept human nature than about the concept bee or chicken nature, at least for those who regard humans as creatures in the biological world. Like other organisms, humans have a certain genetic endowment (apparently varying little in the species, not a surprise considering its recent separation from other hominids). That determines what we call their nature.