Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Czytelnik CIA (niezweryfikowane), Wto, 2012-05-29 22:59
To nie wyszło po polsku i po angielsku tez chyba nie, jest tylko po francusku, nie znam francuskiego więc nie mam dostępu do tekstu źródłowego oprócz tego co jest na tamtej stronie, a link jest do jakiejś ksiązki z tekstami Proudhona.
Nie wiem kim jest autor bloga, ale podobno interpretacji i recenzji miało nie być? Widocznie mogą być tylko takie które ci się podobają :-)
Ten "późny Proudhon" z "Teorii własności" nie jest anarchistą dlatego, że opowiedział się za własnością i opowiedział się jednocześnie za państwem. Państwo miało za zadanie reprezentować to wspólne dobro i chronić wszystkim własność, żeby kapitaliści nie wyzyskiwali za bardzo pracowników, żeby nie było nadużyć, żeby ograniczyć "anarchię ekonomiczną", żeby nie powstawały monopole itd Tego typu reformy miały jakoś wprowadzić równość. Według ciebie te poglądy to jest anarchizm? Według mnie to są poglądy które potem zaczeto nazywać socjaldemokracją chociaz wszędzie dodaje coś o leseferyźmie, co robi dziwne wrażenie.
To już nie jest Proudhon-anarchista i krytyk własności
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
To nie wyszło po polsku i
To nie wyszło po polsku i po angielsku tez chyba nie, jest tylko po francusku, nie znam francuskiego więc nie mam dostępu do tekstu źródłowego oprócz tego co jest na tamtej stronie, a link jest do jakiejś ksiązki z tekstami Proudhona.
Nie wiem kim jest autor bloga, ale podobno interpretacji i recenzji miało nie być? Widocznie mogą być tylko takie które ci się podobają :-)
Ten "późny Proudhon" z "Teorii własności" nie jest anarchistą dlatego, że opowiedział się za własnością i opowiedział się jednocześnie za państwem. Państwo miało za zadanie reprezentować to wspólne dobro i chronić wszystkim własność, żeby kapitaliści nie wyzyskiwali za bardzo pracowników, żeby nie było nadużyć, żeby ograniczyć "anarchię ekonomiczną", żeby nie powstawały monopole itd Tego typu reformy miały jakoś wprowadzić równość. Według ciebie te poglądy to jest anarchizm? Według mnie to są poglądy które potem zaczeto nazywać socjaldemokracją chociaz wszędzie dodaje coś o leseferyźmie, co robi dziwne wrażenie.
To już nie jest Proudhon-anarchista i krytyk własności