Dodaj nową odpowiedź

PKP tnie połączenia - także świeżo wyremontowane

Kraj | Transport

Plany wyłączenia z ruchu 3 z 19 tys. km torów przewiduje najnowsza strategia PKP do 2015 r. To element restrukturyzacji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, który ma dać 500–800 mln zł oszczędności rocznie. Zamykanie torów – nazywane eufemistycznie „optymalizacją” – miało ruszyć pełną parą już w 2013 r., ale proces się przeciągnie. Jak dowiedział się DGP, decydentów zaskoczyła negatywna reakcja opinii publicznej po ogłoszeniu zamiaru cięć przez prezesa PKP.

Proces ma nadzorować ściągnięty do PKP PLK nowy wiceprezes do spraw restrukturyzacji Filip Wojciechowski. – Na razie odbyły się spotkania z władzami pięciu województw. PKP podaje, że chodzi o 140 odcinków torów. Ale lista wciąż nie jest ostateczna. Ministerstwo Transportu ma poważne zastrzeżenia do raportu firmy McKinsey, na podstawie którego PKP przygotowały propozycje cięć.

Z powodu niskiej rentowności zamknięte miały być tory świeżo po modernizacji, np. linia między Piłą i Ulikowem, która stanowi część reaktywowanego we wrześniu ub. roku połączenia z Piły do Szczecina. Do wycofania z ruchu został wytypowany zmodernizowany za 50 mln zł w latach 2011–2012 odcinek Lublin – Lubartów. Ten sam los miał spotkać tory z Olsztyna do Szczytna, który są modernizowane kosztem 188 mln zł.

Za: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/674000,kolejowi_doradc...

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.