Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Na http://www.nowiny.pl/tag/jasiu%20psota (i tag/kolej) są dwa moje apele (w skali lokalnej, ale wierzę, że godne nagłośnienia; jeden w tej chwili w recenzji). Proponuję artykuł: http://www.rynek-kolejowy.pl/35558/Rytel_Lekarzu_ten_lek_nie_dziala.htm (Rytel czasem bardzo głupio pisze, ale tu ma rację) Pojawił się też list otwarty w sprawie likwidacji podpisany przez parę ważnych instytucji na http://znpk.org/ PKP nas olejwa, a samorządy bywają niebezpieczne w swoich poczynaniach (a są jedyną instytucją, która zgodnie z prawem może zatrzymać likwidację linii kolejowej i na przykład przekazać w użytkowanie komuś, komu na jej istnieniu będzie zależeć), ale mam rozwiązanie: GDYBY PRZEFORSOWAĆ USTAWĘ, KTÓRA NAKAZYWAŁABY PKP PRZEKAZANIE LINII KOLEJOWYCH PRZEZNACZONYCH DO LIKWIDACJI ORGANIZACJOM, KTÓRE W SWOIM STATUCIE MAJĄ ZAPIS O DZIAŁANIU NA RZECZ ROZWOJU TRANSPORTU SZYNOWEGO. Niech na terenie całego kraju wyrosną stowarzyszenia podobne naszemu TEK-owi (http://tek.wb.pl) i przejmijmy ten transport szynowy, a PKP niech sobie jeździ po miedzach, skoro zdaniem ich szefa "budowa linii kolejowych jest droga i się nie opłaca"(!) http://www.rynek-kolejowy.pl/37729/Karnowski_Budowa_linii_kolejowych_jes...
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
ja też nie wiem, ale próbujemy
Na http://www.nowiny.pl/tag/jasiu%20psota (i tag/kolej) są dwa moje apele (w skali lokalnej, ale wierzę, że godne nagłośnienia; jeden w tej chwili w recenzji). Proponuję artykuł: http://www.rynek-kolejowy.pl/35558/Rytel_Lekarzu_ten_lek_nie_dziala.htm (Rytel czasem bardzo głupio pisze, ale tu ma rację) Pojawił się też list otwarty w sprawie likwidacji podpisany przez parę ważnych instytucji na http://znpk.org/ PKP nas olejwa, a samorządy bywają niebezpieczne w swoich poczynaniach (a są jedyną instytucją, która zgodnie z prawem może zatrzymać likwidację linii kolejowej i na przykład przekazać w użytkowanie komuś, komu na jej istnieniu będzie zależeć), ale mam rozwiązanie: GDYBY PRZEFORSOWAĆ USTAWĘ, KTÓRA NAKAZYWAŁABY PKP PRZEKAZANIE LINII KOLEJOWYCH PRZEZNACZONYCH DO LIKWIDACJI ORGANIZACJOM, KTÓRE W SWOIM STATUCIE MAJĄ ZAPIS O DZIAŁANIU NA RZECZ ROZWOJU TRANSPORTU SZYNOWEGO. Niech na terenie całego kraju wyrosną stowarzyszenia podobne naszemu TEK-owi (http://tek.wb.pl) i przejmijmy ten transport szynowy, a PKP niech sobie jeździ po miedzach, skoro zdaniem ich szefa "budowa linii kolejowych jest droga i się nie opłaca"(!) http://www.rynek-kolejowy.pl/37729/Karnowski_Budowa_linii_kolejowych_jes...