Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
maszynista (niezweryfikowane), Nie, 2013-02-17 19:50
Linia 117: Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Bielsko Biała: 9 par pociągów pasażerskich dziennie!
Linia 89: Chełm - Włodawa: staraniem samorządów lokalnych reaktywowana w 2012 roku dla ruchu pasażerskiego w letnie weekendy. Tamtejsze samorządy należą do najbiedniejszych w kraju, więc pociągi muszą mieć uzasadnienie, skoro znalazły się na nie pieniądze.
Linia 104: Chabówka - Nowy Sącz: posterunki ruchu i tak są zamknięte, sporadycznie pojawiają się tam pociągi retro z Chabówki, które nie wymagają otwierania posterunków. Koszty linii są więc bliskie zeru, a w letnie weekendy trasa stanowi atrakcję turystyczną.
Linia 98: Sucha Beskidzka - Żywiec: kuriozum. Obecnie co prawda jeździ tędy ledwie jeden pociąg w weekendy, ale w 2014 roku zamknięta całkowicie na czas przebudowy zostanie tzw. zakopianka na odc. Skawina - Sucha Beskidzka, więc jedynym dojazdem dla odcinka powyżej Suchej będzie właśnie ta linia. PLK sama zarządza to zamknięcie, więc wiedzą, co się szykuje! Nawet, jeśli PKP IC nie będzie chciało puszczać pociągów objazdem, tylko do samego Zakopanego będzie wozić zastępczymi autobusami (na niektórych pociągach w sezonie będzie to musiało być nawet 10-12 autobusów!!!), to Przewozy Regionalne muszą mieć dojazd do swoich warsztatów w Suchej. Wygląda to tak, że PLK będzie chciało tym samym wymusić od Przewozów Regionalnych haracz za "reaktywację linii"!
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Zamykanie linii
Linia 117: Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Bielsko Biała: 9 par pociągów pasażerskich dziennie!
Linia 89: Chełm - Włodawa: staraniem samorządów lokalnych reaktywowana w 2012 roku dla ruchu pasażerskiego w letnie weekendy. Tamtejsze samorządy należą do najbiedniejszych w kraju, więc pociągi muszą mieć uzasadnienie, skoro znalazły się na nie pieniądze.
Linia 104: Chabówka - Nowy Sącz: posterunki ruchu i tak są zamknięte, sporadycznie pojawiają się tam pociągi retro z Chabówki, które nie wymagają otwierania posterunków. Koszty linii są więc bliskie zeru, a w letnie weekendy trasa stanowi atrakcję turystyczną.
Linia 98: Sucha Beskidzka - Żywiec: kuriozum. Obecnie co prawda jeździ tędy ledwie jeden pociąg w weekendy, ale w 2014 roku zamknięta całkowicie na czas przebudowy zostanie tzw. zakopianka na odc. Skawina - Sucha Beskidzka, więc jedynym dojazdem dla odcinka powyżej Suchej będzie właśnie ta linia. PLK sama zarządza to zamknięcie, więc wiedzą, co się szykuje! Nawet, jeśli PKP IC nie będzie chciało puszczać pociągów objazdem, tylko do samego Zakopanego będzie wozić zastępczymi autobusami (na niektórych pociągach w sezonie będzie to musiało być nawet 10-12 autobusów!!!), to Przewozy Regionalne muszą mieć dojazd do swoich warsztatów w Suchej. Wygląda to tak, że PLK będzie chciało tym samym wymusić od Przewozów Regionalnych haracz za "reaktywację linii"!