Dodaj nową odpowiedź

kolej? wiecie o czym mówicie??

OK, kolej dobra rzecz, bo i na węgiel chodzi (ale gdzieś daleko w Bełchatowie czy innym Żarnobylu) a i na gapę od biedy przejechać się można. Super sprawa, co-nie?
Jest tylko pewien mały problem.
Współczesny transport, preferujący SZYBKIE przewozy bez dodatkowych przeładunków i z możliwością dotarcia do bramy klienta, preferuje transport kołowy, z czysto ekonomicznych względów. Skutkiem tego jest postępująca sukcesywnie od lat 70. ub. w. (sic!) degradacja sieci kolejowej w Polsce. Rozbierane są nawet znaczące (dawniej) jej odcinki.
Przykre to jest, z wielu względów (bo choćby wyobraźmy sobie, jakim kosztem ekologicznym zostały ówczesne linie kolejowe zbudowane!), ale niestety - tu głosuje portfelem usługobiorca firm transportowych.
Wygląda więc na to, że żeby TIR-y wozić na platformach, należałoby: wybudować przy granicach kilka potężnych "śródlądowych portów" czyli terminali wyposażonych odpowiednią liczbę ramp, dźwigów itd. I kto za to zapłaci? Komisja? A poza tym, kto będzie dopłacał za funkcjonowanie tych przedsiębiorstw? Rząd? Z tego bankruckiego budżetu? Zabrakłoby im przecież podatków na kilkukrotne emerytury dla funkcjonariuszy PRL-u. A dopłacać by było trzeba, jeśli przewoźnikom miałaby się ta całą zabawa opłacać na tyle, ażeby zaczęli w to wchodzić.
Wyobrazić też sobie należy, ile terenu zużyłyby te wszystkie terminale wraz z drogami i torami dojazdowaymi, bocznicami i resztą infrastruktury. Nie bez znaczenia i w takim przypadku byłby aspekt ekologiczny.
Wygląda więc na to, że o przewozie koleją możemy sobie niestety tylko pomarzyć…

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.