Dodaj nową odpowiedź

Zmniejszenia korków i

Zmniejszenia korków i zwiększenia ilości miejsc parkingowych dokonuje się poprzez promowanie komunikacji miejskiej, opłaty za wjazd do centrum, spore opłaty za parkowanie na wyznaczonych przez miasto parkingach, nie gdzie popadnie, jak teraz. A nie przed dopłatę do "bezpłatnej" komunikacji miejskiej przez wszystkich. To jakiś absurd, od niedawna tworzony w naszym kraju. I nie ma to nic wspólnego z wolnością itp. wizjami społecznej sprawiedliwości. W radykalny socjalizmie system bezpłatny widziano tak, że zakłady pracy wpłacały na konto miejskiej komunikacji jakiś procent, liczony od pracowników, co pozwalało na utrzymanie komunikacji. W systemie socjaldemokratycznym komunikacja nie nastawiana jest na zysk, ale na zapewnienie dojazdów po kosztach, co powoduje, że miesięczne czy roczne bilety są bardzo tanie, np. w wielu włoskich miastach to cena od 30 do 50 euro miesięcznie, ale bilety jednorazowe są już drogie, bo ktoś musi dopłacać do tego. Do tego nie ma możliwości zaparkowanie nielegalnie, bo samochody są ściągane na parkingi lub kończą z blokadami, a parkingi są droższe od biletu autobusowego. Doliczając do tego inne utrudnienia dla samochodów osobowych i wsparcie dla kom. masowej (pierwszenstwo, zielona fala, taktowanie rozkładów, czystość i punktualność). Nie ma więc czegoś takiego, jak "bezpłatne" przejazdy. To jakiś kant, który nam niebawem wyjdzie bokiem.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.