Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Czytelnik CIA (niezweryfikowane), Śro, 2015-03-25 16:17
Jak większości, umyka Ci osadzenie przedmiotu analizy w czasie. Sex Pistols i cała pierwsza fala punka wówczas była ultra świeża, pobudzająca, intrygująca samą estetyką. Jej pokłosie było widać we wszystkim - komiks, wzornictwo, teatr, film, muzyka i jej gatunki które wyszły od punku. Logo Sex Pistols stało się ikoną, podobnie jak i ich estetyka, agrafka, ale ikona nie musi oznaczać treści - traci ją. Dziś, jak niektóre inne estetyki, w czasach totalnej dewaluacjii symboli, do czego właśnie ten punk 77 wybitnie się przyczynił, nosząc min. swastyki, sprzaśniała. Podobnie jak estetyka hippiesów, dziś wzbudzająca agresję społeczną nie ze względu na treść, ale właśnie niemodność i przaśność.
Bardzo przepraszam, ale od dzisiejszego ruchu, z takimi możliwościami można i trzeba wymagać więcej. To jest nędza. Nikogo naprawdę nie stać na adaptację nowszych nośników przekazu i informacji tylko dalej te opatrzone t-shirty i vlepy?
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Jak większości, umyka Ci
Jak większości, umyka Ci osadzenie przedmiotu analizy w czasie. Sex Pistols i cała pierwsza fala punka wówczas była ultra świeża, pobudzająca, intrygująca samą estetyką. Jej pokłosie było widać we wszystkim - komiks, wzornictwo, teatr, film, muzyka i jej gatunki które wyszły od punku. Logo Sex Pistols stało się ikoną, podobnie jak i ich estetyka, agrafka, ale ikona nie musi oznaczać treści - traci ją. Dziś, jak niektóre inne estetyki, w czasach totalnej dewaluacjii symboli, do czego właśnie ten punk 77 wybitnie się przyczynił, nosząc min. swastyki, sprzaśniała. Podobnie jak estetyka hippiesów, dziś wzbudzająca agresję społeczną nie ze względu na treść, ale właśnie niemodność i przaśność.
Bardzo przepraszam, ale od dzisiejszego ruchu, z takimi możliwościami można i trzeba wymagać więcej. To jest nędza. Nikogo naprawdę nie stać na adaptację nowszych nośników przekazu i informacji tylko dalej te opatrzone t-shirty i vlepy?