Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
"Participatory economics does not institutionally prejudge what procedures should be used for decisions made in workplace or consumer councils. It does not say you have to use majority rule or consensus or any other particular procedure. It could be that in a real parecon, workers and consumers opt for consensus decision-making all the time, much of the time, or rarely. That is a choice for them. What parecon prescribes is that people should ensure, as best they are able without investing excessive time and energy, that each actor has an impact on outcomes in proportion to how much he or she is affected. "
proszę nie każ mi być cierpliwym i czytać dalej... tak postawiona sprawa znaczy tyle, że to jest pusta gadka, a nie propozycja ekonomiczne. każdy powinien mieć wpływ na decyzje na tyle, na ile ich dotyczą. bez opowiedzenia się za określonym sposobem podejmowania tych decyzji, to samo mógłby powiedzieć Milton Friedman.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
Albert pisze tak
"Participatory economics does not institutionally prejudge what procedures should be used for decisions made in workplace or consumer councils. It does not say you have to use majority rule or consensus or any other particular procedure. It could be that in a real parecon, workers and consumers opt for consensus decision-making all the time, much of the time, or rarely. That is a choice for them. What parecon prescribes is that people should ensure, as best they are able without investing excessive time and energy, that each actor has an impact on outcomes in proportion to how much he or she is affected. "
proszę nie każ mi być cierpliwym i czytać dalej... tak postawiona sprawa znaczy tyle, że to jest pusta gadka, a nie propozycja ekonomiczne. każdy powinien mieć wpływ na decyzje na tyle, na ile ich dotyczą. bez opowiedzenia się za określonym sposobem podejmowania tych decyzji, to samo mógłby powiedzieć Milton Friedman.