Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
"So here we have a possible test of ethical inclinations. Ignore questions of incentives (a matter we will address shortly) and assume that amount and quality of output would not vary whatever your answer is. Also realize that you can listen to whomever you want, whatever your answer is, and assume that both composers do work that is socially valued enough for them to be paid for their musical pursuits. Would you pay Mozart or Salieri more? Do you monetarily reward Mozart on top of his fantastic luck in being born genetically endowed with special talent? Or do you just pay him for effort, enjoying the fantastic bounty it provides but not materially enriching him in accord with it? Do you punish Salieri (relative to Mozart) because he has to work longer and harder to produce a creditable composition? Or do you pay him for his effort too, like everyone else, then enjoy the product—although not nearly as much as you enjoy Mozart? We confront these options and opt for remunerating effort/sacrifice, not output, for all the reasons that we have offered in prior chapters. But how? "
to się nazywa zawiść. nie wiem dlaczego ktokolwiek miałby dostawać pieniądze dlatego, że jest zawistny.
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
i jeszcze jeden cytat...
"So here we have a possible test of ethical inclinations. Ignore questions of incentives (a matter we will address shortly) and assume that amount and quality of output would not vary whatever your answer is. Also realize that you can listen to whomever you want, whatever your answer is, and assume that both composers do work that is socially valued enough for them to be paid for their musical pursuits. Would you pay Mozart or Salieri more? Do you monetarily reward Mozart on top of his fantastic luck in being born genetically endowed with special talent? Or do you just pay him for effort, enjoying the fantastic bounty it provides but not materially enriching him in accord with it? Do you punish Salieri (relative to Mozart) because he has to work longer and harder to produce a creditable composition? Or do you pay him for his effort too, like everyone else, then enjoy the product—although not nearly as much as you enjoy Mozart? We confront these options and opt for remunerating effort/sacrifice, not output, for all the reasons that we have offered in prior chapters. But how? "
to się nazywa zawiść. nie wiem dlaczego ktokolwiek miałby dostawać pieniądze dlatego, że jest zawistny.