Istnienie klas społecznych często pomijane jest w mediach główno-nurtowych, a jeżeli już pada termin „klasa” trudno nie odnieść wrażenia, że na świeci...
Po raz 44 spotykamy się na łamach anarchistycznego periodyku „Inny Świat”. Tym razem, nieco szerzej, podjęliśmy dwa, a nawet trzy tematy... Niejako te...
Tureckie władze w osobie prezydenta Erdoğana rozpoczęły zmasowaną kampanię prześladowania zamieszkałej w tym kraju mniejszości kurdyjskiej. Wszystko z...
Jak blisko jesteśmy nienawiści Niemców lat trzydziestych do „obcych”? W ostatnią sobotę zorganizowano manifestacje skierowane przeciwko uchodźcom z kr...
Bardzo duża część uchodźców, przedstawianych jako Syryjczycy, jest tak naprawdę Kurdami, zamieszkującymi Syrię. Kurdowie od lat toczą walkę o stworzen...
Tej, gadasz jak byś nic nie wiedział jak to leci i co oni tam robią. Nie wiem po co te gadki. Po to aby za wszelką cenę obronić swoją rację?!
Nikt z nimi nie tworzył żadnego ruchu, bo byli pariasami pariasów i to robotnicy do tych ludzi strzelali podczas rewolucji 1910-1917. I teraz tylko zaistnienie jako odrębna siła pozwoliło im wyrazić się własnym głosem we własnym imieniu i w imieniu innych. Ten głos jest wreszcie słyszalny i dopiero z tą siłą i ze swoimi strukturami mogą oni wspierać, tworzyć ruch wspólnie z innymi. Pacz protesty ruchów społecznych w Meksyku, wielość spotkań na których pojawia się subkomendant Markos, wsparcie APPO i stworzenie AZM Alians Zapatystów i Magonistów, tworzenie indymediów. Ruch zapatystowski nie ogranicza się przecież tylko i wyłącznie do jednego plemienia, jednej grupy językowej, przełamują granice oddziałując na społeczność Gwatemali jak i atakują od począdku MAI jak i inne liberalne projekty, atakują mur na granicy ze stanami Ameryki. Sądzisz, że Lakota zrywając ze stanami i z całą ich polityką dyskryminacji zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej pójdą inną drogą, droga brunatnego nacjonalizmu? Nie rozśmieszaj! Już pierwsze deklaracje świadczą o ich otwartości.Zasada (?)etniczno-plemienna w tych przypadkach daje im siłę aby od/tworzyć społeczności egalitarne. Równie dobrze można by się obrażać na to, że pracownicy należą do różnych związków zawodowych, albo że nie mówią w esperanto
Protest przeciwko zawłaszczaniu tegorocznego marszu antyfaszystowskiego 11 listopada przez partię Razem i współpracujące z nią organizacje, podpisaneg...
Manchester Solidarity Federation sprzeciwia się zarówno opcji "in" jak i "out". W sprawie referendum dotyczącego członkostwa w Unii Europejskiej wyraż...
Nie należy jednak zbyt na to liczyć. Można być niemal pewnym, iż żaden uczony nie ośmieli się dziś traktować człowieka tak, jak traktuje królika; trze...
Mówiłem już, gdzie szukać zasadniczej praktycznej przyczyny potężnego jeszcze obecnie oddziaływania wierzeń religijnych na masy ludowe. Owe właściwe i...
W dniach 25-26 czerwca, anarchosyndykaliści spotkali się na konferencji pod Madrytem, by omówić powstanie nowej federacji i utworzenie na nowo anarch...
„Omawiając działalność i rolę anarchistów w rewolucji, Kropotkin powiedział: ‘My, anarchiści rozmawialiśmy dużo o rewolucjach, ale niewielu z nas zost...
Jak się okazuje, kulturalne elity zaczęły dyskutować o warunkach pracy w restauracjach i barach, gdzie są stałymi bywalcami. Pomimo faktu, że wiele sz...
: )
Tej, gadasz jak byś nic nie wiedział jak to leci i co oni tam robią. Nie wiem po co te gadki. Po to aby za wszelką cenę obronić swoją rację?!
Nikt z nimi nie tworzył żadnego ruchu, bo byli pariasami pariasów i to robotnicy do tych ludzi strzelali podczas rewolucji 1910-1917. I teraz tylko zaistnienie jako odrębna siła pozwoliło im wyrazić się własnym głosem we własnym imieniu i w imieniu innych. Ten głos jest wreszcie słyszalny i dopiero z tą siłą i ze swoimi strukturami mogą oni wspierać, tworzyć ruch wspólnie z innymi. Pacz protesty ruchów społecznych w Meksyku, wielość spotkań na których pojawia się subkomendant Markos, wsparcie APPO i stworzenie AZM Alians Zapatystów i Magonistów, tworzenie indymediów. Ruch zapatystowski nie ogranicza się przecież tylko i wyłącznie do jednego plemienia, jednej grupy językowej, przełamują granice oddziałując na społeczność Gwatemali jak i atakują od począdku MAI jak i inne liberalne projekty, atakują mur na granicy ze stanami Ameryki. Sądzisz, że Lakota zrywając ze stanami i z całą ich polityką dyskryminacji zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej pójdą inną drogą, droga brunatnego nacjonalizmu? Nie rozśmieszaj! Już pierwsze deklaracje świadczą o ich otwartości.Zasada (?)etniczno-plemienna w tych przypadkach daje im siłę aby od/tworzyć społeczności egalitarne. Równie dobrze można by się obrażać na to, że pracownicy należą do różnych związków zawodowych, albo że nie mówią w esperanto