Dodaj nową odpowiedź

Europa: STOP BOLONIA!

Edukacja/Prawa dziecka

Wrocław, Tydzień Akcji “Odzyskaj Swoją Edukację!”: 22 kwietnia - Miasteczka Edukacji Krytycznej, g. 11.00-16.00. Lokalizacja miasteczek: Rynek, zbieg ulic Wita Stwosza i Kuźniczej; Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, Koszarowa 3. Strona akcji: odzyskajedukacje.wordpress.com

PLAKATY DO ŚCIĄGNIĘCIA | EMANCIPATING EDUCATION FOR ALL | OKUPÉ GDAŃSK | Proces Boloński Blog

W całej Europie odbywają się demonstracje oraz akcje okupacyjne, przeciwko tzw. Planowi Bolonia, polegającemu na prywatyzacji oraz komercjalizacji szkolnictwa wyższego. W Katalonii policja wtargnęła do okupowanego Uniwersytetu Barcelońskiego, co spowodowało mocny sprzeciw ze strony studentów, którzy zamienili Barcelonę w pole bitwy.

Na renomowanym uniwersytecie La Sapienza w Rzymie, studenci demonstrowali swój sprzeciw wobec reformy uniwersyteckiej, bezkarności faszystów działających na terenie uniwersytetu oraz zmianie protokołu regulującego zgromadzenia publiczne na niekorzyść protestujących, jako próba kryminalizacji protestów społecznych.

Od 20 kwietnia, czyli już niedługo, będzie miał miejsce międzynarodowy tydzień akcji przeciwko komercjalizacji edukacji (Reclaim your Education - Global Week of Action 2009!)

W związku z tym, że pozostało niewiele czasu, apelujemy do wszystkich nauczycieli, pracowników, uczniów oraz rodziców do organizowania się w swoich uczelniach/szkołach.

Poniżej przedstawiamy kolejne wydarzenia związane z protestami przeciwko komercjalizacji edukacji:

Hiszpania: Masowe okupacje uniwersytetów | Fali nie da się powstrzymać!- Oświadczenie komitetu protestacyjnego Uniwersytetu La Sapienza w Rzymie | Młodzi końca historii kontra neoliberalna edukacja | Gaza w Barcelonie (Video+Photos) | Barcelona: Studenci walczą z reformą | Rzym: Walki studentów z Policją | Baleary: Protesty przeciwko eksmisji Uniwersytetu Barcelońskiego | Barcelona: Policja eksmituje okupowany Uniwersytet | Barcelona: Represje wobec protestów przeciwko planowi Bolonia


. . .

Informacja ze strony kampani:

"Międzynarodowy Ruch Studencki", będący luźną siecią grup walczących na całym świecie, ogłosił koniec kwietnia (20.-29.04) „Światowym Tygodniem Działań 2009”.

Jesteśmy na etapie koordynacji działań grup i ruchów walczących w różnych krajach przeciwko komercjalizacji kształcenia oraz na rzecz powszechnego, równego i bezpłatnego dostępu do edukacji.

Istotnym krokiem naprzód był tzw. "Międzynarodowy Dzień Przeciwko Komercjalizacji Kształcenia", jaki zorganizowaliśmy 5. listopada. Tego dnia grupy z 20 krajów na 5 kontynentach przeprowadzały działania protestacyjne i organizowały wydarzenia tematyczne. Podsumowanie tego dnia – tutaj: po angielsku (.pdf/~3MB).

Założenie, jakie przyświeca „Globalnemu Tygodniowi Działań 2009” podobne jest do tego z międzynarodowego dnia działań w listopadzie. Od każdej z grup biorących udział w tym przedsięwzięciu zależy to, w jaki sposób wyrażą swój protest, i przez ile dni będzie prowadziła działania ramach tego tygodnia.

Ważne jest jednak to, abyśmy koordynowali działania między sobą. Na przykład niech wszystkie grupy na świecie upubliczniają w tym tygodniu wspólne hasło.
Powinniśmy też nawzajem wiedzieć, gdzie dokładnie odbędą się protesty. Jeśli więc wasza grupa/siatka chce dołączyć do uczestników „Światowego Tygodnia Działań 2009”, skontaktujcie się z nami. (http://www.emancipating-education-for-all.org)

Dotychczas zainteresowanie działaniami w ramach tygodnia akcji studenckich potwierdziły grupy z: Banglandeszu, Filipin, Francji, Hiszpanii, Indonezji, Niemiec, Kanady, Wielkiej Brytanii, Australii, Włoch, Holandii, Turcji, Egiptu, Ghany, Stanów Zjednoczonych Ameryki i Liberii.

Odpowiedz



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.