Pomysły szefa Ryanaira ws. oszczędności korporacji

Świat

Komputer lub inteligentna stewardesa mogą bez problemu zastąpić drugiego pilota - uważa szef tanich linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary. - Po co dwóch pilotów, gdy wystarczy jeden? Niech cholerny komputer steruje lotem - uważa O'Leary, oceniając, że prowadzenie samolotu jest tylko nieznacznie trudniejsze niż gra komputerowa. Jak dodał szef linii lotniczych, "w przypadku niedyspozycji pilota może on przywołać dzwonkiem stewardesę, tak jak przywołuje się domową służbę. Może ona przejąć wówczas odpowiedzialność za lądowanie". Jeszcze niedawno O'Leary proponował pozbycie się stewardes i zainstalowanie na pokładzie maszyn Ryanair automatów z kawą i batonikami. Uważa, że jego propozycje są w awangardzie nowych rozwiązań, a ich przyjęcie to kwestia czasu.

Już wcześniej proponował rozwiązania w kwestii przewozu pasażerów. Chciał wprowadzenia opłat za korzystanie z toalety i miejsca stojące z tyłu samolotu z uchwytami nad głową, jak w tramwaju. Nie wyklucza, że w przyszłości na lotnisku nie będzie bagażowych i pasażerowie sami będą nie tylko odprawiać bagaż, ale także ładować go na pokład i wyładowywać.

pamiętam

Ja jeszcze pamiętam czasy, gdy na końcu pociągu towarowego jeździł (w specjalnej budce) dyżurny. Pomagał on w prowadzeniu pociągu maszyniście. Oczywiście, w lokomotywie był i maszynista i palacz.

W jednym z miast jest metro, gdzie wagoniki są sterowane automatycznie. Tak, pociągiem metra nie kieruje człowiek. To fotokomórka sprawdza możliwość zamknięcia drzwi i sygnalizuje gotowość odjazdu ze stacji. Bezpieczna odległość do poprzedniego pociągu jest gwarantowana przez program komputerowy. System działa przez lata bezawaryjnie.

szkoda, że jeszcze

szkoda, że jeszcze pasażerowie wraz z obsługą nie będą siłą własnych mięśni napędzać maszynę i dodatkowo bulić firmie za powietrzny fitness...

nie wiem o co ci chodzi,

nie wiem o co ci chodzi, skoro automat jest w czymś lepszy od człowieka to nie ma logicznego powodu by z niego nie skorzystać

Jest logiczny powód:

Jest logiczny powód: powstrzymać trend despecjalizacji pracowników, który powoduje, że każdy z nich będzie zarabiać mniej.

Grono wyspecjalizowanych pracowników potrzebnych do programowania i projektowania robotów będzie znacznie węższe.

Ruch luddystów nie zniszczył parowych maszyn przędzalniczych i zmian technologicznych które zachodzą teraz też się nie powstrzyma. Ale nie ma co się cieszyć, że następują. Bo zanim nastąpi nowy etap równowagi, wielu ludzi bardzo na tym ucierpi. A i o swój dobrobyt w nowych stosunkach produkcji będą musieli ostro zawalczyć.

Moze i z tymi bagazami to

Moze i z tymi bagazami to nie bylby zly pomysl, baczac na stan niektorych po ich odebraniu po zakonczonym locie, ale z pilotem to przesadzili. W sumie gwoli wyobrazni sterowanie maszyna to wprawdzie tylko starrt i ladowanie, reszta sprowadza sie do bezblednego odczytywania parametrow i ot cala tajemnica. Ale nie widze nic dobrego w kwestii zastepowania ludzi maszynami, a do samolotu pasazerskiego gdzie jest 1 pilot w zyciu bym nie wsiadla, a latam czesto. pozdro.

Pomysł jest super, ale

Pomysł jest super, ale tylko pod warunkiem zastąpienia pasażerów maszynami. Wtedy wszyscy będą szczęśliwi.

Heh

Z prawdziwym zdumieniem przeczytałem ten artykuł! Nie do wiary, że kogoś takiego stać na takie pomysły i śmie je publicznie artykułować. To tylko świadczy o nędzy umysłowej i niesamowitym prostactwie Pana O'Leary'ego. Mam nadzieję, że spotka go to co siłą logiki i rozumu spotkać powinno: rychłe bankructwo wskutek zerwania wszelkich umów i kontaktów ze wszelkimi podmiotami współpracującymi z Ryanair. Pod warunkiem, że leży im na sercu bezpieczeństwo drugiego człowieka.

Słyszałem, że małpę

Słyszałem, że małpę można przyuczyć do pilotowania. Będzie jeszcze taniej, kiść bananów i skromne wyro wystarczy za zapłatę.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.