Clean Clothes Campaign przeciw szkodliwym metodom produkcji odzieży

Świat | Prawa pracownika

Jak informuje Clean Clothes Campaign, Diesel, Dolce&Gabbana, Replay oraz inne znane marki odmawiają podjęcia jakichkolwiek rozmów lub działań w związku ze stosowaniem w produkcji ich jeansów „sandblasting” – metody będącej wysoce niebezpieczną dla zdrowia i życia pracujących przy niej ludzi. Sandblasting powoduje śmiertelną chorobę - pylicę krzemową.

W Turcji z tą zabójczą metodą uzyskiwania wyglądu „znoszonych” jeansów walczą już od dawna grupy pracowników, którzy cierpią na choroby spowodowane pyłem krzemionkowym lub stracili swoich przyjaciół czy krewnych, pracujących przy sandblastingu. Od marca 2009 zakazano w Turcji użycia tej metody. Jeśli jednak firmy same nie zrezygnują z tego sposobu „wycierania” jeansów, zawsze znajdzie się fabryka i kraj, w którym zakaz nie został wprowadzony i spowoduje to kolejne tragedie.

Clean Clothes podjęło rozmowy z większością firm. Sukcesem zakończyły się rozmowy między innymi z Levi’s, H&M, i C&A, które ogłosiły zdecydowany bojkot tej metody i zastąpienie innymi bardziej bezpiecznymi sposobami. To, że jest to możliwe pokazuje dość długa lista firm, które nie stosowały (według naszych informacji) albo przestaną stosować sandblasting w swojej produkcji. W tym w gorszym świetle stawia to firmy i marki, które pomimo wiedzy na temat szkodliwości tej metody nadal ją stosują i odmawiają jakichkolwiek rozmów. Clean Clothes prosi o wsparcie dla swojej kampanii.

Firmy, które odmówiły jakiegokolwiek kontaktu i odpowiedzi na pytania Clean Clothes i nadal stosują sandblasting: Armani, Diesel, Replay, Roberto Cavalli, Pepe Jeans, Tesco

Firmy, które na razie odrzucają możliwość bojkotu tej metody: Versace, Dolce & Gabbana, Benetton, New Yorker, Orsay

Firmy, które nie korzystały z sandblastingu lub z niego ostatnio zrezygnowały: Levi-Strauss & Co. (Levi’s, Dockers, Signature, Denizen), H&M, C&A, Promod, Bestseller (Jack&Jones, Only, Vero Moda), Inditex (Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home and Uterqüe), Fabric Skandinavien (Weekday/MTWTFSS, Cheap Monday and Monki), RnB Retail (Brothers & Sisters, JC and Polarn O. Pyret), Gina Tricot, Tiger of Sweden, Whyred, Varnergruppen (Cubus, Dressman, Carlings, BikBok, Wow, Wearhouse, Volt, Solo, Levi’s Store, Vivikes, Urban), Axstores (Åhléns, Kicks, Lagerhaus), G-Star, WE, Lee, Wrangler, IC Campanys (Companys, InWear), Adolfo Dominguez, El Corte Inglés, Carrefour, Esprit, S. Oliver, Gucci, Scotch & Soda, Kuyichi, CoolCat

Aby dowiedzieć się szczegółów i poprzeć apel zajrzyj na stronę: http://cleanclothes.pl/2011/02/walka-przeciw-sandblastingowi-odslona-2/

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.