Firmy nie dbają o pracowników przy komputerach

Kraj | Prawa pracownika

51 proc. pracowników biurowych w Polsce, którzy korzystają z komputerów uważa, że ich stanowiska nie spełniają wymogów bezpieczeństwa; 47 proc. twierdzi, że tylko częściowo, a zaledwie 2 proc. ocenia swoje stanowiska jako ergonomiczne - wynika z badań Polskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby BHP.

12 proc. badanych korzysta z monitorów starego typu bez filtra. Z powodu nieergonomiczności stanowisk pracownicy skarżą się na takie dolegliwości jak: bóle ramion (83 proc.), zaburzenia ostrości widzenia (75 proc.), suchość i pieczenie oczu (74 proc.), bóle pleców i karku (88 proc.), bóle nadgarstków (62 proc.). W badaniu wzięło udział 8306 respondentów.

Podstawowe elementy ergonomicznego stanowiska pracy to m.in. stół z możliwością regulacji wysokości, powierzchnia blatu umożliwiająca wygodną pracę, obrotowe krzesło z regulacją wysokości, nachylenia i podłokietnikami, oświetlenie naturalne, ogólne i miejscowe, ekran ustawiony w odległości 40-70 cm i nieco poniżej linii wzroku, prostopadle do twarzy.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.