Koncerny samochodowe jak Microsoft

Świat | Gospodarka | Technika

Na rynku motoryzacyjnym powszechną praktyką jest dzielenie się przez producentów pełnymi danymi technicznymi samochodów tylko z wybraną grupą autoryzowanych warsztatów. Stawia to na z góry przegranej pozycji warsztaty niezależne, które w rezultacie nie mogą zaoferować kierowcom pełnej gamy usług. Autoryzowane stacje obsługi wykorzystują tę sytuację, narzucając wysokie ceny - czasem ponad dwa razy wyższe niż u niezależnej konkurencji.

Komisja Europejska ujawniła, że DaimlerChrysler, Toyota, General Motors i Fiat udostępniały pełną dokumentację techniczną tylko wybranym warsztatom.

Koncerny podpisały zobowiązanie, że na żądanie, za „rozsądną opłatą” i „w sposób niedyskryminacyjny” będą udostępniać wszystkie informacje techniczne o swoich produktach.

W przeszłości podobne regulacje antydyskryminacyjne były stosowane przez Komisję Europejską wobec praktyk monopolistycznych w dziedzinie oprogramowania (Microsoft). Firma Microsoft znalazła jednak sposoby, by obejść biurokratyczne przepisy Unii Europejskiej.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.