Microsoft chce przejąć Yahoo
Firma Microsoft wystosowała do Yahoo ofertę kupna w wysokości 44 miliardów dolarów. Microsoft chce w ten sposób uzyskać dostęp do 130 milionów internautów odwiedzających miesięcznie portal Yahoo. Portal wyszukiwania MSN Search, który miał konkurować z Google, nigdy nie osiągnął dobrych wyników pod względem dochodów z reklam, ani pod względem popularności wśród użytkowników.
Korporacja Yahoo wchłonęła w ciągu ostatnich 10 lat wiele popularnych usługodawców internetowych wraz z ich bazą użytkowników, w tym: GeoCities, eGroups, Inktomi, Konfabulator, AltaVista, AlltheWeb, a w 2005 r. również flagowe serwisy tzw. „Web 2.0”: Flickr (serwis umożliwiający wgrywanie fotografii i oznaczanie ich kategoriami („tagami”) i del.icio.us, pionierski serwis wykorzystujący dane użytkowników kategoryzujących na własną rękę zasoby sieci.
W każdym z tych przypadków, baza użytkowników i wykonanej przez nich pracy stanowiła właściwy kapitał przejmowanych firm. Nic więc dziwnego, że wszystkie omawiane serwisy wykorzystywały technologię „klient-serwer” a nie technologię „peer-to-peer”, która nie pozwalałaby na sprzedaż bazy użytkowników na rynku kapitałowym.
Więcej na temat handlu użytkownikami w artykule: Grodzenie wirtualnej przestrzeni: Kapitalizm 2.0.