Microsoft chce przejąć Yahoo

Świat | Gospodarka | Technika

Firma Microsoft wystosowała do Yahoo ofertę kupna w wysokości 44 miliardów dolarów. Microsoft chce w ten sposób uzyskać dostęp do 130 milionów internautów odwiedzających miesięcznie portal Yahoo. Portal wyszukiwania MSN Search, który miał konkurować z Google, nigdy nie osiągnął dobrych wyników pod względem dochodów z reklam, ani pod względem popularności wśród użytkowników.

Korporacja Yahoo wchłonęła w ciągu ostatnich 10 lat wiele popularnych usługodawców internetowych wraz z ich bazą użytkowników, w tym: GeoCities, eGroups, Inktomi, Konfabulator, AltaVista, AlltheWeb, a w 2005 r. również flagowe serwisy tzw. „Web 2.0”: Flickr (serwis umożliwiający wgrywanie fotografii i oznaczanie ich kategoriami („tagami”) i del.icio.us, pionierski serwis wykorzystujący dane użytkowników kategoryzujących na własną rękę zasoby sieci.

W każdym z tych przypadków, baza użytkowników i wykonanej przez nich pracy stanowiła właściwy kapitał przejmowanych firm. Nic więc dziwnego, że wszystkie omawiane serwisy wykorzystywały technologię „klient-serwer” a nie technologię „peer-to-peer”, która nie pozwalałaby na sprzedaż bazy użytkowników na rynku kapitałowym.

Więcej na temat handlu użytkownikami w artykule: Grodzenie wirtualnej przestrzeni: Kapitalizm 2.0.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.