Rady pracowników utrudniają przepływ informacji w firmie
Jak podaje Gazeta Prawna, zgodnie z szacunkami Instytutu Spraw Obywatelskich w Łodzi, rady pracownicze powstały zaledwie w około 4 proc. przedsiębiorstw, w których nie działają związki. Eksperci wskazują, że przepisy regulujące działanie rad pełne są sprzeczności. Dodają, że ich powołanie może utrudniać, a nie ułatwiać przepływ informacji w firmie ponieważ członkowie rad mogą zostać zobowiązani przez pracodawcę do nieujawniania niektórych informacji reszcie załogi. Jedną z wad ustawy o radach pracowniczych jest brak regulacji zobowiązującej członków rady do przekazywania informacji od pracodawcy reszcie załogi.
Według gazety ponad dwukrotnie więcej zarejestrowanych jest porozumień pracodawców z przedstawicielami załogi, na mocy których nie trzeba tworzyć rady, ale trzeba "zapewnić w firmie sprawny system informacyjno-konsultacyjny".