Coraz większe dochody Web 2.0
Internetowe serwisy tworzone przez użytkowników zarabiają coraz więcej. Duża popularność stron z amatorskimi filmami czy internetowych galerii fotograficznych przyciąga reklamodawców. Tylko w ubiegłym roku na reklamę w serwisach typu Web 2.0 w USA wydano 450 mln dol. Zdaniem analityków firmy badawczej eMarketer w tym roku ta suma przekroczy miliard dolarów, a w roku 2011 - 4,3 mld dol.
„Web 2.0” jako raj dla inwestorów, którzy zbijają majątek na wartościach produkowanych przez nieopłacanych użytkowników i na innowacjach wolnego oprogramowania.
Najwięcej w najbliższych latach zyskają serwisy MySpace i Facebook. Reklamodawcy zainwestują w nie ok. 3,6 mld dol. w 2011 r. (w ubiegłym roku było to 445 mln dol.). Wzrośnie także liczba aktywnych użytkowników tworzących serwisy - z 64 mln w 2006 r. do 95 mln w 2011 r. W tym samym czasie liczba zamieszczanych w sieci amatorskich filmów ma rosnąć w tempie 50 mln rocznie.