Dzień bez kupowania w Warszawie
Dziś w Warszawie pod restauracją McDonald’s na skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej odbyła się akcja organizowana w ramach Międzynarodowego Dnia Bez Kupowania. Akcja składała się z happeningu z telezakupami, darmowego sklepu bez pieniędzy, oraz z rozdawania darmowych wegańskich kanapek przed wejściem do McDonalda.
Happening wyglądał następująco: prezenterka z głową uwięzioną w telewizorze zachęcała niczego nieświadomego konsumenta do kupowania ciągle nowych towarów: łapki na muchy z celownikiem laserowym, maszynki do dłubania w nosie, itp. Konsument żądał więcej i więcej. Jednak w pewnym momencie nie mógł już oddychać, gdyż został przytłoczony nadmiarem towarów. Dzieła zniszczenia dopełnił wszechmocny Dolar, który ostatecznie dobił konsumenta.
Wieczorem na supermarkecie Carrefour został wyświetlony pokaz slajdów obrazujący szaleństwo konsumpcyjne i niewolnicze warunki pracy, w których są produkowane towary powszechnie dostępne w supermarketach.
Dziś również rozpoczęła się kampania bojkotu MediaMarkt, z powodu ignorowania praw pracowniczych przez tą firmę.
Zdjęcia z akcji są w albumie w Anarchiwum