Strajk konsumencki w Olsztynie - oświadczenie

Publicystyka

W związku z pojawiającymi się ostatnio publikacjami medialnymi dotyczącymi akcji „skasuj podwyżki” oraz informacją o wysłaniu przez ZKM do prokuratury doniesienia o możliwości popełnienia przez nas przestępstwa, odpowiadamy że:

- akcja „skasuj podwyzki” jest działaniem mieszczącym się w pełni w minimalnych nawet standardach demokratycznych i w żaden sposób nie wykraczającym poza obywatelskie prawa do nieposłuszeństwa oraz wyrażania sprzeciwu wobec poczynań władz. Jest przykładem obywatelskiego protestu przeciwko sprzecznym z insteresami lokalnej społeczności działaniom władz.

- nie ma i nie będzie przyzwolenia na obciążanie mieszkańców kosztami rozrostu administracji oraz nieudolności w zarządzaniu już istniejącymi strukturami. Podwyżki cen biletów w Olsztynie zostały wprowadzone w sposób urągający mieszkańcom, a ich skala (przypomnijmy, że bilety
w Olsztynie są droższe od tych m.in. w Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, a nawet Warszawie - bilety sieciowe 100/90) jasno pokazuje cel ich wprowadzenia, czyli zabezpieczenie przychodów niedawno powołanej do życia struktury Zakładu Komunikacji Miejskiej (czyt. Zamiast Komunikacji Miejskiej) oraz udowadnia niepohamowany apetyt olsztyńskich rajców i urzędników w sięganiu do kieszeni mieszkańców. Dodajmy, że zwykle najbiedniejszych.

- „uderzenie po kieszeni” spółek MPK i ZKM (choć trudno powiedzieć czym ta ostatnia w rzeczywistości się zajmuje - na marginesie warto chyba dodać, że mimo buńczucznych wypowiedzi rzeczniczki ZKM, wlepki jeszcze w wielu miejscach wiszą) jest oczywiste i wpisane w sens tej akcji. Ma na celu doprowadzenie do sytuacji, w której jedynie cofnięcie podwyżek będzie mogło doprowadzić do normalizacji stosunków mieszkańców z przewoźnikiem. Strajki konsumenckie są w takich sytuacjach jedyną realną i skuteczną możliwością działania. Dlatego akcja została zainicjowana i jak się okazuje, podchwycona i pozytywnie przyjęta przez sporą liczbę mieszkańców, którzy pozbawieni rzeczywistego wpływu na decyzje władz, włączają się w nasze działania.

- akcja „podaj dalej bilet” jest tylko częścią całego wachlarza proponowanych przez nas możliwości uczestniczenia w strajku konsumenckim. Zachęcamy do wnilkiwej lektury naszego manifestu (poniżej).

- dalszym etapem akcji „skasuj podwyzki” ma być rozpoczęcie rzeczywistej, publicznej dyskusji nad kształtem, miejscem i rolą komunikacji miejskiej w życiu Olsztyna i olsztynian.

- informujemy, że żadne groźby, ani ze strony urzędników ani organów ścigania, nie zastraszą nas i kolejne działania są już w przygotowaniu i realizacji. Już najwyższa pora, żeby...
WŁADZA NAUCZYŁA SIĘ DEMOKRACJI!

- dziękujemy wszystkim tym którzy do tej pory nas wsparli i zachęcamy do dalszego współdziałania.

Pozdrawiamy

ekipa
skasujpodwyzki.olsztyn@wp.pl

ikitos

akcja mejlingowa

W związku z ostatnimi wydarzeniami wokół akcji „skasuj podwyżki” oraz problemami ZKM w ustaleniu skali strat jakie spółka ponosi w wyniku zainicjowanego przez nas strajku konsumenckiego, wychodzimy na przeciw potrzebom urzędników i wyciągamy do nich pomocną dłoń przy szacowaniu strat...
Proponujemy wszystkim uczestnikom naszej akcji wysyłanie mejli na adres ZKM oraz MPK z informacjami o orientacyjnych ilościach przejazdów autobusowych z których zrezygnowali danego dnia/tygodnia/miesiąca. Oczywiście czym częściej będziemy składać nasze „raporty” tym dane zebrane przez spółkę będą dokładniejsze. Liczymy na aktywny, nalepiej codzienny udział w akcji.

Zapchajmy im skrzynki i pokażmy ilu nas jest!

Proponowana treść listu:

Drogi Zakładzie Komunikacji Miejskiej
Drogie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacjyjne
Drodzy Radni,

W związku z sierpniową podwyżką cen biletów za przejazdy autobusami olsztyńskiego MPK, przyłączając się do akcji „skasujpodwyżki.bloog.pl”, chciał(a)bym poinformować, że w dniu dzisieszym (w tym tygodniu/miesiącu) zrezygnowałem z... (np. 4) przejazdów autobusem MPK.
(opcja dla odważniejszych: 6- krotnie podzieliłem się również wcześniej skasowanym biletem). Swoje działanie będę kontynuował przy każdej nadarzającej się okazji.

Z poważaniem
(podpis niekonieczny choć oczywiście niezabroniony)
anonimowość w pełni akceptowalna

Ps. W tytułach mejli proponujemy wpisywać następujące słowa: prozycja, projekt, współpraca, apel, pozdrowienia, protest itd. itp
Czym bardziej różnorodnie, tym mniejsza niebezpieczeństwo usuwania mejli ze skrzynek jeszcze przed ich przeczytaniem.

Proponowani adresaci:
mpk@mpkolsztyn.pl, sekretariat@mpkolsztyn.pl, rzecznik@mpkolsztyn.pl, prezydentmiasta@olsztyn.eu, jantandyrak@vp.pl, halina.ciunel@wp.pl, grzesmol@wp.pl, lear3@interia.pl, piekarniadab@enternet.pl, bogdandzus@wp.pl, ejzenberg@gmail.com, krystyna-flis@o2.pl, gorn@uwm.edu.pl, stangierba@onet.eu, krzysztof@kacprzycki.pl, marcinkuchcinski@wp.pl, konrad.l@op.pl, lukasz@lukaszewski.org, j.misiewicz@op.pl, papkin-14@wp.pl, monikars@o2.pl, daruserv@wp.pl, s.szatkowski@word.olsztyn.pl, r.szewczyk@warmia.mazury.pl, szmitjerzy@wp.pl, zejar@interia.pl, ewainka@wp.pl

Niestety ZKM nie posiada skrzynki mejlowej i wiadomości można wysyłać jedynie z ich strony internetowej http://bip.zkm.olsztyn.eu/kontakt

Akcja startuje od najbliższego poniedziałku i będzie trwała aż do skutku! Oczywiście pozostałe działania będą pojawiały się sukcesywnie i odbywać się będą równolegle!

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.