Zwierz medialny? O zwierzętach w mediach i reklamie

2010-12-15 19:00
2010-12-15 20:30

Fundacja Czarna Owca Pana Kota zaprasza na spotkanie z Dariuszem Gzyrą, weganinem, artystą, współzałożycielem i członkiem Stowarzyszenia Empatia. Odbędzie się ono 15 grudnia o godz. 19 w siedzibie JCC Kraków, w Krakowie przy ul. Miodowej 24.

Media kształtują nasze opinie, determinują nasze wybory, mają znaczący wpływ na to jak postrzegamy otaczający nas świat i rzeczywistość. Mają wpływ również na to jak się ubieramy, co kupujemy, jemy, co uznajemy za wartościowe i ważne.

Zwierzęta pojawiając się w mediach i reklamach komercyjnych z jednej strony są traktowane czysto instrumentalnie jako sympatyczny ‘dodatek’ do szczęśliwej, najczęściej tradycyjnej rodziny. Z drugiej strony zwierzęta są podmiotem interwencji dziennikarskiej, gdy są źle traktowane, gdy cierpią, gdy umierają. Z kolei w zwalniających od refleksji na temat cierpienia zwierząt reklamach przemysłu mięsnego, uśmiercane zwierzęta uśmiechają się radośnie i zachęcają do konsumpcji swoich współbraci/współsióstr.

Na ostatnim wykładzie w ramach projektu „Mamy kota na punkcie wolontariatu” skupimy się na tym aspekcie
i porozmawiamy o opracowanym przez Stowarzyszenie Empatia raporcie „Zwierzęta w reklamie mięsa”, o idei i pomyśle raportu, reakcjach na jego upublicznienie oraz o tym, jakich zmian w prawie dzięki publikacji dokonano. Wspólnie przyjrzymy się reklamom, zdjęciom i znakom towarowym oraz zastanowimy się nad możliwością powstawania etycznych reklam ze zwierzętami.

Wykład zakończy krótka prezentacja multimedialna wyników warsztatowej pracy Fundacji Czarna Owca Pana Kota z dziećmi podczas realizowanych w ramach projektu sesji kreatywnych, na których dzieci tworzyły dla swoich rówieśników reklamy promujące pomoc zwierzętom i ich humanitarne traktowanie.

Podczas spotkania będzie można otrzymać bezpłatną publikację poradnikową – „Kocie kwartały. Krótki przewodnik po kotach”. Publikacja zawiera, oprócz autorskiego komiksu o kotach w przestrzeni miejskiej przygotowanego przez Fundację Czarna Owca Pana Kota, praktyczny przewodnik m.in. po żywieniu kotów, opiece nad nimi, krótki poradnik jak pomóc bezdomnym zwierzętom.

Spotkaniem kończymy realizację półrocznego projektu„Mamy kota na punkcie wolontariatu” dofinansowanego z Funduszu Inicjatyw Pozarządowych. W jego ramach odbywały się comiesięczne spotkania otwarte, odbyło się trzydniowe szkolenie dla osób chcących zostać wolontariuszami/szkami w małopolskich organizacjach zajmujących się pomocą zwierzętom, oraz sesje kreatywne dla dzieci, podczas których wymyślały one kampanie reklamowe zachęcające rówieśników do pomocy zwierzętom.

Projekt został objęty patronatem medialnym ngo.pl, Animalpedii, Radiofonii, Magazynu Kocie Sprawy oraz radia internetowego Pryzmat.

Serdecznie zapraszamy!!!

Brawo, jak najbardziej

Brawo, jak najbardziej popieram!
Zawsze mnie irytowało i wprawiało w zdumienie, że witryny sklepów z rozczłonkowanymi trupami zwierząt, ozdobione są zadowolonymi i uśmiechniętymi wizerunkami tychże. Uśmiechnięta świnka zaprasza na kebab! Zawadiacki kurczak poleca znakomite filety z kury! Uśmiechnięty karp zaprasza - tylko .... zł za na wpół uduszoną rybę!
A świstak zawija w sreberka, przy wtórze zadowolonego muczenia krowy, z której robią idiotkę, malując ja na fioletowo.

Przy takim stanie eksploatowania i dewastacji środowiska naturalnego, przy takiej nędzy zwierząt udomowionych, po czym wypierdolonych na zbity pysk, uważam, że dopuszczenie do wykorzystania wizerunku zwierzęcia w reklamie powinno być ciężko płatne, zaś zyski kierowane na ratowanie przyrody i biedne zwierzęta w schroniskach. Jeśli chodzi o reklamowanie zwłok zwierzęcych w celu ich spożycia wizerunkiem dawców części i organów, to powinno być zakazane.

http://www.centaurus.org.pl/
http://szerlok.pl/nakarm_psa/

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.