Firmy wolą zwalniać niż ciąć wydatki na reklamę
Oficjalna stopa bezrobocia wzrosła do 10,5 proc. W urzędach pracy zarejestrowanych było w styczniu 1,63 mln bezrobotnych. Tymczasem jak wynika z badania Money.pl, ma być jeszcze gorzej. 70 procent firm obawia się negatywnych skutków kryzysu, co czwarta firma planuje zwalniać pracowników. Co dziesiąte przedsiębiorstwo może zniknąć z rynku.
Jak przedsiębiorcy zareagują na kryzys wg. badań portalu? W zależności od wielkości przedsiębiorstwa, zamierzają w pierwszej kolejności ograniczyć inwestycje lub liczbę zatrudnionych. Firmy szukają oszczędności poza cięciem wydatków na reklamę i promocję bo nie chcą tracić udziałów w rynku. Stracony udział w rynku bardzo trudno odzyskać, znacznie trudniej niż zwiększyć zatrudnienie - twierdzą przedsiębiorcy.